تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

گفتگو با مردی که او را «سید حسن نصرالله» عراق می‌دانند

ما کار اصلی خودمان را بر کار فرهنگی و بصیرتی قرار داده‌ایم و البته باید بدانید که کار فرهنگی اصیل یعنی تأسیس خط ناب ولایت‌فقیه در عراق. در این میدان البته با تفکر متحجر نجفی و متحرّر(لیبرال) آمریکایی مواجهه داریم. سید حسن نصرالله مدام در دیدارهای مختلف به بنده تأکید می‌کنند که تمرکز شما باید بر فعالیت فرهنگی عمیق باشد.
کد خبر: ۱۹۵۰
اخبار معاصر : پایگاه خبری «المانیتور» درباره او می گوید: او فردی است که جدیداً در سپهر سیاسی و نظامی عراق ظهور یافته. در خطبه‌های آتشین و غرا، چهره کاریزماتیک و مصمم خود را به رخ همگان کشید. وی گویی نسخه جدید از سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان است. شیخ «حسین المعتوق» از علمای برجسته کویت در وصف او می‌گوید: سید هاشم الحیدری مورد اعتماد کامل دبیرکل حزب‌الله لبنان است. او خود را سرباز سید حسن نصرالله و ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای می‌داند و گروه متبوعش هم، جملگی از مریدان ولی امر هستند.

حضور حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری در شهر مقدس مشهد فرصتی را برای ما فراهم آورد که در فضایی دوستانه در محل ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با او که سرشار از روحیه انقلابی بود و بویی از سید مقاومت سیدحسن نصرالله داشت به گفتگو بنشینیم.

متن زیر بخش‌هایی گزینش‌شده از گفتگوی پرنکته و پرشور دوساعته با ایشان می‌باشد. قابل ذکر است با توجه به شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام، برخی اظهارات مهم وی که مژده و بشارت‌های بسیار شیرینی را ناظر به تحولات غرب آسیا و منطقه داشت، قابلیت انتشار ندارد و در صورت امکان و لزوم بعدها منتشر خواهد شد.

با تفکر متحجّر نجفی و متحرّر آمریکایی مواجهیم


به نظر بنده مشکل عراق کنونی، نبود تفکر عمیق، آگاهی و بصیرت است و متأسفانه در جریان های عمومی و در بین توده مردم، غلبه بر عواطف و احساسات مشهود است. هم‌اکنون وضع عراق بسیار سخت می‌باشد و به دلیل همین عدم آگاهی عمیق اگر عراق بخواهد دچار منازعات داخلی که ریشه در عدم بصیرت دارد نشود بایستی چاره ای جدی اندیشیده شود. لذا ما کار اصلی خودمان را بر کار فرهنگی و بصیرتی قرار داده‌ایم و البته باید بدانید که کار فرهنگی اصیل یعنی تأسیس خط ناب ولایت‌فقیه در عراق.



http://www.jahannews.com/images/docs/files/000445/nf00445177-1.jpg



حال برای این فعالیت فرهنگی، کار ما خیلی سخت است. ما در این میدان با تفکر متحجر نجفی و متحرّر(لیبرال) آمریکایی مواجهه داریم. حتی حضرت امام هم در طول چهارده پانزده سالی که در نجف بودند برای تشریح خط ناب ولایت غیر از کلاس درس ولایت‌فقیه خود هیچ مطلبی را در فضای عمومی عراق نگفتند. شهید صدر اول هم چون به امام اعتقاد داشت تا الآن بعضی از کتاب‌های ایشان در برخی مدارس علمیه نجف ممنوع است. پس باید بدانید ما در وسط این پیچیدگی‌ها قرار داریم.
 
نکته‌ای را هم از سید حسن نصرالله بگویم که ما ایشان را سید مقاومت جهان بعد از آقا می‌دانیم و درحالی‌که فکر می‌کنیم کار ایشان به‌ظاهر نظامی است اما ایشان مدام در دیدارهای مختلف به بنده تأکید می‌کنند که تمرکز شما باید بر فعالیت فرهنگی عمیق باشد.


به دنبال ایجاد بسترهای فرهنگی و اعتقادی برای تشکیل حزب‌الله در عراق هستیم


ما فعلاً در عراق تشکیلاتی به نام حزب الله نداریم البته مجموعه‌هایی مثل گردان‌های یا حرکت حزب‌الله وجود دارد که خوب هم هست. اما تشکیلاتی با این نام همانند حزب‌الله لبنان در عراق وجود ندارد. این تعبیر رهبر حزب‌الله عراق هم برای بنده اشتباه است. ما در عراق به دنبال ایجاد بسترهای فرهنگی و اعتقادی طولانی‌مدت برای تشکیل حزب‌الله هستیم. همانند رهبر انقلاب که در سال‌های مبارزه در مشهد به دنبال ایجاد جریان فرهنگی بودند یا حضرت امام که از سال‌های قبل از انقلاب، زیربنای انقلاب اسلامی را با درس و مباحث عقیدتی و اخلاقی همراه با بصیرت سیاسی ایجاد کردند.

در عراق ما سعی می‌کنیم این‌گونه حرکت کنیم که البته این اتفاق به نسبت فعالیت‌های رزمی و سیاسی بسیار سخت‌تر است.



http://www.jahannews.com/images/docs/files/000445/nf00445177-2.jpg


مقاومتِ بی ولایت را قبول نداریم

ببنید هم‌اکنون گروه‌های مقاومت زیادی در عراق وجود دارد. اما ما مقاومت بی ولایت را قبول نداریم. در گروه‌هایی هم که خود را متصل به ولایت‌فقیه معرفی می‌کنند گروه‌هایی داریم که قائل به «ولایت‌فقیه فقهی» در حد امر و اطاعت هستند یا گروه‌هایی که قائل به «ولایت‌فقیه سیاسی» هستند و متأسفانه برخی‌ دیگر نیز برداشت‌های دیگری از ولایت دارند. برخی‌ها هم معتقد به «ولایت‌فقیه عشقی» هستند. این یعنی چه؟ با ذکر یک خاطره از سید حسن نصرالله منظور را روشن کنم. چند وقت پیش ایشان به جمعی از نیروهای نظامی گفته بود معنای واقعی اعتقاد به ولایت‌فقیه تنها اطاعت نیست بلکه این جزو بدیهیات است. فرد معتقد به ولی‌فقیه، حالش «یَفرح لفرحهی و یَحزن لِحزنهی» است یعنی با خوشحالی آقا خوشحال می شود و با ناراحتی ایشان ناراحت.

بحث ولایت، نظری نیست بلکه موضوعی کاملاً عملی است. مشکل عراق الآن این است که برخی جریانات که شاخه مسلحانه دارند و هم اکنون در حال مبارزه با داعش هستند اعتقادی به ولایت عملی ندارند.

مؤسسات سکولار با حمایت آمریکا در عراق مشغول فعالیت هستند

سفارت آمریکا به‌عنوان ارتش نظامی از عراق خارج شده اما وجود فرهنگی خود را از طریق سفارتش احیا کرده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی همانند مدیریت و... در کشورهای اروپایی و لبنان و کشورهای قطر و... توسط مؤسسات خصوصی وابسته به دنبال جذب حتی شیعیان با تفکر لائیک است که بتواند علیه اسلام ناب آن‌ها را به کار گیرد. همچنین با برگزاری دوره‌هایی مانند مدیریت اعتراضات مردمی به دنبال اجرای سناریوی فتنه۸۸ ایران در عراق است.


سفارت آمریکا دنبال همه این کارهاست. از روز اول هم می گفتیم پشت پرده اکثر مشکلات و حوادث آمریکاست و برخی هم گروه های مقاومت به این موضوع اذعان و مرز خود را جدا کرده اند.


نحوه مواجهه حزب‌الله لبنان با یک سخنرانی رهبری

وظیفه ما در تبیین فرمایشات رهبری، ارائه همین سخنان آقا در فضای عراق است. به‌عنوان یک نمونه در بحث بصیرت که رهبری بعد از فتنه ۸۸ فرموده‌اند را ما در قالب کتابی با عنوان «البصیره فی فکر الامام الخامنه ای» منتشر و در جبهه‌ها به‌صورت وسیع توزیع کردیم یا درباره نامه آقا به جوانان اروپا و آمریکا که در ایران متأسفانه کمرنگ شده است تیمی متشکل از ۲۰نفر در عراق ایجادشده است تا این نامه را به‌صورت وسیع منتشر کند و این را بدانید که این نامه در مقابله با جریان داعش بسیار مهم و کارساز است.


جالب است بدانید که سید حسن نصرالله سخنان آیت‌الله خامنه‌ای را خودشان می‌شنوند، پس از ترجمه به زبان عربی مجدداً ایشان مطالعه می‌کنند، بعد این ترجمه دسته‌بندی می‌شود که فهرست کلام آقا چیست. این فهرست بررسی می‌شود که کدام بخش به کدام بخش حزب‌الله ارتباط دارد و سپس به آن بخش ارجاع می‌شود تا عملیاتی گردد. مواجهه حزب‌الله لبنان با حرف نیم‌ساعته آقا این‌گونه است. متأسفانه ما در عراق این‌گونه چیزی را نداریم. البته دوره‌هایی را با محوریت اندیشه آقا برگزار می‌کنیم . جوان وقتی می‌بیند آقای خامنه‌ای فقط سیاستمدار نیست بلکه متفکر عالم، مرجع، فیلسوف و دارای عمق اعتقادی است نسبت به او ارادت پیدا می‌کند.


آیت‌الله سیستانی را از حوزه نجف جدا کنید

جایگاه و شخص حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی با برخی مدارس و جریان های حوزه نجف تفاوت دارند. ایشان در دیدار چند سال پیش مجمع جهانی اهل‌بیت(علیه السلام) فرموده بودند ما شاگرد مدرسه امام خمینی(ره) هستیم. ایشان دعا برای آقا و سید حسن نصرالله را واجب شرعی برای خود می‌دانند. به نظرم مظلوم اول عراق ایشان هستند. به‌هرحال آیت‌الله سیستانی محور امور سیاسی عراق هستند و ما آیت‌الله خامنه‌ای را ولی امر مسلمین می‌دانیم.


جریان شیرازی‌ها در عراق قوّت ندارد

جریان شیرازی‌ها در عراق دیگر خیلی قوت ندارد. به‌ عکس و تبلیغات در و دیوار نگاه نکنید. خیلی مقلد ندارند. به جریان قمه‌زنی در روزهای عاشورای عراق هم نگاه نکنید و آن را به‌حساب هواداری از جریان شیرازی‌ها نگذارید.


این خط انحرافی حدود ۲۰شبکه ماهواری دارد که فقط قیمت اشتراک آن‌ها در سه قمر سناعی مداری هزاران دلار می‌شود. این عدد غیر از استودیو و نیروی انسانی و... است. واقعاً این پول از کجا تأمین می‌شود؟


سقوط آل سعود نزدیک است


به نظر می‌رسد مشکلات داخلی خاندان آل سعود که این روزها بسیار شدید شده است نوید سقوط این رژیم را می‌دهد. از سوی دیگر درجایی گفتم که یمن حق دارد با موشک دوربرد که در اختیار انصار الله قرارگرفته است ریاض و جده را بزند. به نظر شما آیا اگر موشکی به سمت ریاض شلیک شود کسی در شهرهای عربستان می‌ماند؟ آن زمانی که صدام به ایران موشک می‌زد، مردم ایران مقاوم بودند و تأثیری در آن‌ها نداشت و امامشان به پناهگاه نرفت، اما اگر موشکی به ریاض اصابت کند مردم عربستان چه می‌کنند؟ قطعاً منقلب خواهد شد.


این را بدانید که آینده یمن بسیار روشن و امیدوارکننده است.

منبع : قاصد نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز