تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

والیبال قهرمانی جهان ; ایران 3 ژاپن 2

کد خبر: ۱۹۵۴
اخبار معاصر : هشتمین روز جام جهانی والیبال از صبح امروز برگزار شد و تیم ملی ایران در آخرین بازی روز، به مصاف میزبان مسابقات، ژاپن رفت. قبل از آغاز این دیدار امیر غفور به دلیل مصدومیت شانس حضور در ترکیب اصلی را از دست داد و به همین دلیل کواچ محمودی، معروف، میرزاجانپور، عبادی پور، غلامی و موسوی را به میدان فرستاد و مهدی مرندی لیبرو تیم بود.

ست اول

اولین امتیاز دو تیم را پشت خط زنان دو تیم گرفتند و شیمیزو برای ژاپن و محمودی برای ایران آغازگر امتیاز گیری تیم ها بودند.

سالن تحت تاثیر تماشاگران ژاپنی بود و به نظر می رسد این موضوع به نفع ایران بوده، چرا که آنها به بازی در جوهای پر سر و صدا عادت دارند.

چند دفاع از محمد موسوی ایران را در ابتدا پیش انداخت اما تکنیکال تایم اوت اول با یک اختلاف به سود ژاپنی ها گرفته شد.

تکنیکال تایم اوت دوم با اختلاف بیشتری رقم خورد و ژاپن روز خوبی را پشت سر می گذاشت.

2 حمله پی در پی اختلاف تیم ها در امتیاز 18 بر 16 کم کرد اما 2 دفاع ژاپنی ها با تمرکز به روی میرزاجانپور از ادامه امتیازگیری او جلوگیری کردند.

پاسور ژاپنی ها ستاره این تیم در ست اول بود و با طراحی نقشه هایی متنوع کار را برای دفاع های ایرانی سخت کرده بود.

دریافت کننده های ژاپن در بازی بسیار تاثیرگذار بودند و در دریافت و حمله تیم را رو به جلو می بردند.

والیبال قهرمانی جهان ; ایران 0 ژاپن 2

عبادی پور، بهترین سرویس زن ایران در این بازی ها توانست در امتیاز 22 بر 21 اختلاف دو تیم را به حداقل برساند اما یک حمله ناموفق از ایران و اسپک های بی نقص ژاپنی ها یک بار دیگر اختلاف را به 3 رساند.

در نهایت این ست با امتیازات 25 بر22 به سود ژاپن به پایان رسید.

ست دوم

روز بر وفق مراد ژاپنی ها بود و در آغاز ست دوم شانس هم با آنها یار بود.

با اینکه بازیکنان ایرانی عملکرد خوبی داشتند اما بازی با برتری ژاپنی ها پیگیری می شد، میرزاجانپور، محمودی و موسوی عالی بودند.

ایران در امتیازات 6 بر 4 از حریف عقب بود تا اینکه محمد موسوی به خط سرویس رفت و آنقدر عملکرد موفقی داشت که تکنیکال تایم اوت اول 8 بر 6 به سود ایران گرفته شد.

شرایط بعد از تکنیکال تایم اوت اول شرایط کاملا نوسانی بود به طوریکه در امتیازاتی ایران بالا می افتاد و در امتیازاتی ژاپن و بازی یک امتیاز به یک امتیاز بالا نمی رفت.




بعد از اینکه ایران 15 بر 13 پیش افتاد سرمربی تیم حریف درخواست تایم استراحت کرد و بعد از آن تیم ها یک امتیاز به یک امتیاز بالا می رفتند.

اشتباهات فردی دو تیم یک امتیاز به ایران و ژاپن تقدیم کرد تا دو تیم در امتیاز 16 بر 14 به تکنیکال تایم اوت دوم بروند ولی در نهایت این ست نیز با نتیجه 25 به 23 به نفع ژاپن خاتمه یافت.

ست سوم

ایران شایستگی پیروزی در ست دوم را داشت اما لحظه ای غفلت ژاپن را زودتر به امتیاز 25 رساند و بازیکنان ایران به زمین آمدند تا خود را ثابت کنند.

سامان فائزی در ابتدای ست سوم جایگزین عادل غلامی شد و در همان ابتدای حضورش یک امتیاز مستقیم برای ایران گرفت.

قائمی و علیزاده هم ست سوم را به عنوان بازیکن ثابت آغاز کردند تا ایران در دریافت شرایط بهتری را به خود بگیرد.

در دفاع، سرویس و اسپک ایران تیم برتر میدان بود و به همین دلیل توانست تکنیکال تایم اوت اول را با امتیازات 8 بر 5 به سود خود کرد.

حضور قائمی و فائزی ایران را در دفاع بهتر از ست های گذشته کرد و تعداد امتیازاتی که ایران از راه کسب می کرد بیشتر از گذشته شد.

امتیاز مستقیم سعید معروف از سرویس نتیجه بازی را 11 بر 6 به سود ایران کرد تا بازیکنان با خیال راحت تری بازی را ادامه دهند.

برتری ایران در ست سوم ادامه دار بود تا اینکه تکنیکال تایم اوت دوم هم با امتیازات 16 بر 11 به سود شاگردان کواچ گرفته شد.

ایران 19 بر 11 پیش افتاده بود و مربیان ژاپنی دست به تغییراتی زدند و با اینکه جا به جایی ها موثر واقع شده بود اما جبران این اختلاف کار دشواری به نظر می رسید.

برتری ایران تا جایی ادامه دار بود که در نهایت ست سوم را با امتیازات 25 بر18 به سود خود کرد.

ست چهارم

کواچ برای شروع این ست فائزی و قائمی را در ترکیب اصلی قرار داد تا غلامی و میرزاجانپور از روی نیمکت بازی پیگیری کنند.

محمد موسوی ستاره ایران در ابتدای ست چهارم بود و توانست با 3 دفاع اختلاف زیادی بین دو تیم ایجاد کند.



بازی خوب بازیکنان ایران آنقدر تیم حریف را تحت تاثیر قرار داد تا در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود تیم ایران خاتمه یافت.

ست پنجم

جدال آسیایی جام جهانی به ست پنجم کشیده شد و جدا از امتیاز این دیدار پیروزی در آن می توانست از نظر روحی هم برای دو تیم ارزش بالایی داشته باشد.

دو تیم تحت فشار هستند و اشتباهات فردی نقش مهمی در امتیازگیری تیم ها داشتند.



امتیازات یک به یک بالا می رفت تا اینکه سرانجام تیم ایران موفق شد با نتیجه 15 بر 12 این ست را به سود خود به پایان برساند.
در نهایت بازی با نتیجه 3 بر 2 به نفع تیم ایران خاتمه یافت.
انتهای پیام
منبع: ورزش 3
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز