تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

طول خطوط ریلی در ۸ سال اخیر ۴۰ درصد رشد کرده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: قبلا ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داشتیم، اما امروز این رقم به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است و این نشان از رشد ۴۰ درصدی دارد.
کد خبر: ۱۹۵۴۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از صداوسیما، محمدباقر نوبخت در مراسم ورود ۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل به شبکه ریلی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهردار تهران در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد افزود: پیش از این، در ابتدای سال و روز دوم فروردین امسال جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه در جهت راهبرد جهش تولید ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری داشتیم که در آن جلسه، وزیر راه و شهرسازی برای ارائه برنامه جهش تولید در آن جلسه‌ی سازمان برنامه و بودجه حضور داشت.

معاون رئیس جمهور افزود: آنچه در بخش ریلی برای جهش تولید پیشنهاد شده بود در دو عرصه ارائه شد؛ نخست برای احداث خطوط و زیرساخت‌ها و دوم ایجاد محصول و واگن و دستگاه‌هایی که برای ناوگان ریلی نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در آن مقطع شاید بعید به نظر می‌رسید این اهداف محقق شود، به هر حال ما داشتیم وارد سومین سال محاصره اقتصادی می‌شدیم، وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل برنامه جهش تولید در عرصه ریلی برنامه اعلام کرد و ما امیدوار بودیم که بتوانیم در بخش زیرساخت‌ها و احداث ریل و ناوگان موفقیت داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توسعه خطوط مترو در سراسر کشور افزود: در حال حاضر از بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی ایران که تحریم هم نیست، راه آهنی به سمت زاهدان در حال احداث است که قطعه‌ای از آن به زودی در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی گفت: در استان فارس نیز راه‌آهن اقلید به یزد در حال تکمیل است که تا ماه آینده افتتاح می‌شود، همچنین در استان اصفهان خط آهن اصفهان - شهرکرد را در دست اجرا داریم که به زودی به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اتصال سنندج به شبکه سراسری ریلی در حال انجام است، افزود: از میانه هم خط ریلی به اردبیل در حال احداث است که به زودی افتتاح می‌شود، همچنین مسیر دیگری از میانه که به تبریز می‌رود که به زودی این مسیر هم به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت افزود: از خلیج فارس به دریای خزر و اتصال ریلی رشت در ماه‌های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

وی گفت: شرکت‌های واگن ساز داخلی فعالیت‌های خوبی داشتند که از آن‌ها هم قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تا پیش از این، ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داشتیم، اما امروز این رقم به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است و این نشان از رشد ۴۰ درصدی دارد.

نوبخت تصریح کرد: اتصال راه‌آهن درون شهری به راه‌آهن برون شهری در تهران انجام شده و این دستاورد بزرگی است.

الحاق ۲۸۹ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی

۲۸۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل لکوموتیو و واگن باری و مسافری با اعتبار ۶۳۷ میلیارد تومان در یازدهمین و دوازدهمین مراسم الحاق ناوگان، امسال به شبکه ریلی کشور پیوست.

در مراسم الحاق این لکوموتیوها و واگن‌ها به شبکه ریلی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهردار تهران، مدیران عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت متروی تهران حضور داشتند.

ناوگانی که امروز به شبکه ریلی پیوست شامل ۲۴۵ واگن باری نو، ۲ لکوموتیو باری و ۳ واگن مسافری نو، ۵ لکوموتیو بازسازی شده، ۲۸ واگن مسافری و خدماتی و بهسازی ۶ لکوموتیو دیگر بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز