تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

گیلان در صدر سفرهای نوروزی / آمار استان ها و جاده های پرمسافر (+جدول)

استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای بوده‌اند.
کد خبر: ۱۹۷۳۷

براساس آمارهای رسمی منتشر شده، ترددهای بین‌ استانی در روز گذشته به بیش از یک میلیون و ۸۶۵ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور رسید که نسبت به روز قبل از آن پنج درصد رشد را تجربه کرد و همچنان استان‌های شمالی در این زمینه رکورددار هستند، البته در این میان نیز نام استان‌های اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد نیز به چشم می‌خورد که ترددهای بسیار زیادی را در این ایام تجربه کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (نهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۷۸ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته در روز گذشته شاهد تردد یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۹ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بودیم که این تعداد نسبت به روز قبل از آن یعنی هشتم فروردین ماه پنج درصد افزایش داشته است.

گیلان در صدر سفرهای نوروزی / افزایش 206درصدی ورود و خروج نسبت به پارسال

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۰۶ درصد، ۱۶۲ درصد، ۱۴۵ درصد، ۱۱۷ درصد، ۱۰۵ درصد و ۱۰۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها تقریبا نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

گیلان در صدر سفرهای نوروزی / افزایش 206درصدی ورود و خروج نسبت به پارسال

در این میان تنها ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده به نظر می رسد، چرا که ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد که باید دید علت این ترددهای افزایش یافته چیست؟

در روز گذشته آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و در مسیرهای رفت و برگشت، آزادراه زنجان-تبریز و تبریز زنجان در محدوده سرچم تا مرز استان در مسیرهای رفت و برگشت و آزادراه تهران ساوه و ساوه تهران در محدوده عوارضی تهران بیشترین تردد و ترافیک را تجربه کرده‌اند که این محورهای مواصلاتی همیشه و به ویژه در ایام تعطیل جزو پرتردد ترین مسیرها و جاده‌های کشور هستند.

گیلان در صدر سفرهای نوروزی / افزایش 206درصدی ورود و خروج نسبت به پارسال

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ترافیک گیلان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز