تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری مایکروسافت با پنتاگون

کد خبر: ۱۹۸۳۱
شرکت فناوری مایکروسافت با ارتش آمریکا قراردادی به ارزش ۲۱.۸۸ میلیارد دلار امضا کرده است که به موجب آن ۱۲۰ هزار دستگاه هدست واقعیت افزوده هولولنز را در اختیار این نهاد نظامی خواهد گذاشت.


به گزارش معاصرنیوز به نقل ازیورونیوز، این هدست‌ها که مبتنی بر «سامانه یکپارچه تقویت توانایی بصری» (IVAS) هستند به سربازان آمریکایی قابلیت‌های برتر مشاهده در میادین نبرد می‌دهند.


از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به حسگر حرارتی و دید در شب با وضوح بالا اشاره کرد که در قالب یک صفحه نمایش روی عینک در مقابل چشمان سربازان قرار می‌گیرد.



از دو سال پیش تا کنون نیروهای نظامی پنتاگون در حال تست این ابزارها هستند. ارتش آمریکا در بیانیه‌ای گفته است فناوری «واقعیت افزوده» کمک می‌کند تا سربازان واحد نبرد تن به تن این نهاد بتوانند پیش از هرگونه درگیری در محیطی مجازی به تمرین بپردازند.


پس از برنده شدن مایکروسافت در مناقصه وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای تامین ۴۷۹ میلیون دلار هدست واقعیت افزوده هولولنز، شماری از کارمندان مایکروسافت با انتشار نامه‌ای مشترک به همکاری با نهادی نظامی اعتراض کرده بودند که در نهایت به جایی نرسید و مایکروسافت به قرارداد با پنتاگون ادامه داد.


هر چند نسل اول عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده نظیر هولولنز و گوگل گلس با موفقیت روبرو نشد، با این حال در سال‌های اخیر غول‌های فناوری سرمایه‌گذاری عظیمی روی تولید این محصولات کرده‌اند.


گزارش می‌شود فیسبوک یک‌پنجم کارمندان کنونی خود را روی پروژه‌های مرتبط با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به کار گرفته است و اپل نیز قدرت خود را در این بخش متمرکز کرده است.



این در حالی است که چین نیز با عرضه هدست واقعیت افزوده «اوپو» به بازار رقابتی پیوسته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز