تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

توتال با امتناع از توقف تولید گاز در میانمار: نگران فشار کودتاچیان بر کارکنانمان هستیم

کد خبر: ۱۹۹۲۷
شرکت نفت و گاز فرانسوی توتال اعلام کرد که تولید گاز از میدان یدانا را به دلیل نگرانی از تحمیل کار اجباری از سوی کودتاچیان بر کارکنان میانماری و تا زمان برقراری امنیت این میدان گازی متوقف نخواهد کرد.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از یوزو نیوز، شرکت توتال پس از آن که از سوی فعالان حقوق بشر و معترضان میانماری به حمایت مالی از کودتاچیان متهم شد، اعلام کرد که به دلیل عدم فعالیت سیستم بانکی در این کشور بدهی مالیاتی ۴ میلیارد دلاری خود را به دولت پیشین میانمار به حساب حکومت کودتا واریز نکرده است. با این حال، پاتریک پویانه، مدیر عامل توتال توضیح داد که این شرکت پیشنهاد مخالفان کودتا مبنی بر واریز بدهی خود به یک حساب سپرده بانکی را بررسی کرده ولی این اقدام می‌تواند مدیران محلی این شرکت را با اتهام نقض قوانین محلی مواجه کند.

مدیرعامل توتال همچنین گفته است که افزون بر تاکید مقام‌های تایلندی بر اهمیت برقراری جریان صدور گاز از میدان یدانا، توقف فعالیت این میدان گازی می‌تواند یانگون، بزرگ‌ترین شهر میانمار را در خاموشی فرو ببرد و در شرایط بغرنج کنونی، مصائب مردم میانمار را دو چندان کند.


میدان گازی یدانا واقع در سواحل جنوب غربی میانمار و خلیج مارتابان افزون بر تامین گاز نیروگاه‌های برق تایلند، عرضه گاز به بازار داخلی میانمار را از طریق یک خط لوله دریایی که توسط شرکت دولتی نفت و گاز میانمار(MOGE) ساخته شده و اداره می‌شود، بر عهده دارد.

مدیرعامل توتال همچنین تصریح کرد که این شرکت در واکنش به سرکوب‌ها در میانمار، پروژه‌های جدید حفاری در میانمار را متوقف کرده و قصد دارد معادل رقم مالیاتی را که باید به دولت میانمار بپردازد به نهادهای حقوق بشری این کشور اهدا کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : توتال فرانسه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز