تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

وزارت نفت مخالف کاهش نرخ خوراک پالایشگاهی‌ها

کد خبر: ۲۰۲۳۱
   
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: علی رغم تلاش‌های پی در پی ما برای اخذ توافق وزارت نفت، اما تاکنون موافقتی از جانب آن‌ها اعلام نشده است. 

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات طرح واگذاری یکی از سهام های دولت به ارزش  ۱۰ هزار میلیارد تومان  برای حمایت از سهامداران خرد، اظهار کرد: این امر صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم به سبب آنکه چنین طرحی هنوز  به طور رسمی مطرح نشده است.

او در رابطه با نرخ خوراک شرکت‌های تولیدی، تصریح کرد: قیمت خوراک شرکت‌های تولیدی به خصوص پالایشگاهی در دست وزارت نفت است، این وزارتخانه از پیش بیان کرده که ما برنامه‌ای برای تعدیل قیمت خوراک‌ها نداریم، اما ناگفته نماند که ما چند مدت است در تلاش هستیم  تا بتوانیم تخفیفی را برای شرکت‌های تولیدی به ویژه پالایشگاهی‌ها بگیریم،   اما ناگفته نماند که اگر این امر به درستی رخ دهد تا حدودی به نفع سهام‌های پالایش یکم نیز خواهد بود 

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: علی رغم تلاش‌های مستمر ما برای اخذ توافق وزارت نفت، اما تاکنون موافقتی از جانب آن‌ها اعلام نشده است.

علیزاده گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند که قرار است نرخ خوراک افزایش پیدا کند  تا کنون در این باره مطلبی  نشنیده ام و برنامه‌ای هم فعلا در این رابطه  در دستور کار نیست،  اگر افزایش نرخ خوراک  رخ دهد به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

او تاکید کرد:  اگر افزایش نرخ خوراک شرکت‌های تولیدی صحت داشته باشد آن را کاهش  می دهیم  یا حداقل برای آن یک بازه بلند مدت در نظر می گیریم.

علیزاده در ادامه گذری هم به موضوع صندوق های  ETF زده و گفت:  این امر جزو برنامه‌های دولت است، به سبب آنکه دولت باید شرکت‌های قابل واگذاری خود  را شناسایی کند، اما به طور کلی ما موافق عرضه شرکت‌های دولتی به صورت ETF هستیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پایان تصریح کرد: لازمه‌ تکرار نشدن مسائلی که در رابطه با واگذاری شرکت‌های دولتی طی سال گذشته پیش آمد  آن است که  دولت قبل از اعلام اسامی این شرکت ها،   چنین مسائلی را در جلسه هیئت دولت بررسی کند و پس از آنکه  اعضا به یک  نتیجه جامع رسیدند  آن را رسانه‌ای کنند.  


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز