تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

بازار بزرگ تهران برای ۲ هفته تعطیل شد

فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.
کد خبر: ۲۰۲۳۸

 
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، بازار بزرگ پایتخت و دیگر اصناف به جز واحدهای صنفی قرار گرفته در گروه یک به مدت ۲ هفته تعطیل شد. 

«قاسم نوده فراهانی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.
وی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که تعطیل است.

به گفته نوده فراهانی، مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل است.

وی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

فراهانی گفت: با توجه به اینکه تصمیم گیری برای تعطیلی اصناف عصر چهارشنبه ١٨ فروردین بعد از ساعت اداری گرفته شد نتوانستیم در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی کنیم اما جلسه ای با تمام روسای اتحادیه ها برگزار و به آنها تاکید شد تمامی اصناف در گروه های یادشده از روز شنبه تعطیل هستند.

وی از شهروندان و کسبه خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران از وضعیت قرمز خارج شود.

به گزارش ایرنا و با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در چندین استان و شهر و شهرستان، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۲ هفته‌ای از روز گذشته تصویب کرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز