تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

یک‌چهارم شهروندان آمریکایی به طور کامل واکسینه شدند

کد خبر: ۲۰۳۱۱
جو بایدن وعده داده بود در صد روز اول دولتش صد میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شود و این هدف خیلی زودتر تحقق یافت. با پیشرفت چشمگیر برنامه واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ۲۵ درصد شهروندان آمریکایی واکسینه شده‌اند.
 
به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، مسئولان امور بهداشتی ایالات متحده در تازه‌ترین گزارشی که روز گذشته، پنج‌شنبه هشتم آوریل منتشر شد اعلام کرده‌اند که از ابتدای آغاز کارزار واکسیناسیون همگانی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ تا کنون دست‌کم ۱۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

واکسیناسیون در آمریکا میانه ماه دسامبر آغاز شد اما با ورود جو بایدن به کاخ سفید شتابی چشمگیر گرفت. رئیس جمهوری آمریکا وعده داده بود از ۲۰ ژانویه که کار دولتش به طور رسمی شروع می‌شود روزی یک میلیون دوز واکسن تزریق شود.

این وعده مدتی است تحقق یافته و انتظار می‌رود تا پایان صد روزی که بایدن از آن صحبت کرده بود بسیار بیشتر از دو برابر برنامه‌های اعلام شده واکسن تزریق شده باشد.

به گزارش خبرگزاری آلمان ایالات متحده حدود ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شمار افراد بالای ۱۶ ساله آن که مشمول دریافت واکسن کرونا می‌شوند ۲۶۰ میلیون نفر برآورد می‌شود.

 واکسینه شدن ۲۵ درصد افراد بالای ۱۶ سال

در گزارش وزارت بهداشت آمریکا آمده است که تا کنون ۶۶ میلیون شهروند آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند. به این ترتیب میزان افراد واکسینه‌شده در آمریکا به اندکی بیش از ۲۵ درصد جمعیت مشمول دریافت واکسن می‌رسد.

تا روز گذشته بیش از ۱۱۲ میلیون شهروند آمریکایی دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون در آمریکا با واکسن‌های شرکت آمریکایی آلمانی فایزر – بیون‌تک و شرکت آمریکایی مدرنا آغاز شد که برای ایجاد مصونیت در برابر ویروس کرونا دو دوز از آنها باید تزریق شود.

از مدتی پیش واکسن شرکت آمریکایی جانسون و جانسون نیز مجوز گرفته که تزریق یک دوز از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ کافی است.

رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن وعده داده تا پایان ماه مه (دهم خرداد) واکسن مورد نیاز برای ارائه به تمام شهروندان بالای ۱۶ سال ایالات متحده در دسترس باشد.
دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

کاهش خودکشی در دوران پاندمی

بر پایه داده‌های نهادهای بهداشتی ایالات متحده میزان خودکشی در دوران پاندمی کرونا به شکل محسوسی کاهش یافته و در سال گذشته به نسبت سال قبل شش درصد کمتر شده است.
آمارهای دولتی در مورد خودکشی در ایالات متحده نشان می‌دهند که دست‌کم در چهار دهه گذشته هیچ سالی میزان خودکشی به اندازه سال پیش کاهش نیافته است.

دولت جو بایدن ابراز امیدواری می‌کند این روند کاهشی ادامه داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان احتمال می‌دادند در دوران پاندمی کرونا شهروندان بیشتری دست به خودکشی بزنند.

خبرگزاری آلمان به نقل از کریستین موتیه، از بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی می‌گوید این روند کاهشی می‌تواند از جمله با احساس همبستگی و پشتیبانی متقابل توضیح داده شود که در مواقع بحرانی و بروز فجایع تقویت می‌شود.

آمریکا در حالی در میان کشورهای پیشتاز در زمینه واکسیناسیون قرار گرفته که درگیرترین کشور جهان با پاندمی کرونا به شمار می‌رود. تا روز جمعه نهم آوریل بیش از ۳۱ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده و فراتر از ۵۶۰ هزار مبتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز