تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

افزایش میزان صادرات مرکبات ترکیه به روسیه در سه ماه نخست 2021

کل حجم صادرات مرکبات ترکیه در این دوره حدود 300 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۲۰۳۶۷
میزان صادرات مرکبات ترکیه به روسیه در سه ماه نخست سال جاری 9 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش میزان صادرات مرکبات ترکیه به روسیه در سه ماه نخست 2021

بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان منطقه آک‌دنیز ترکیه، میزان صادرات مرکبات به روسیه در سه ماه نخست امسال با 9 درصد افزایش به نسبت میزان دوره مشابه سال گذشته به 117 میلیون و 598 هزار دلار رسیده است.

صادرات نارنگی در بین مرکبات صادر شده از ترکیه به روسیه در این دوره با 62 میلیون و 544 هزار دلار در جایگاه نخست قرار گرفت.

همچنین به ارزش 29 میلیون و 319 هزار دلار لیمو، 13 میلیون و 707 هزار دلار پرتقال و 11 میلیون و 904 هزار دلار گریفروت به روسیه صادر شده است.

بر این اساس، کل حجم صادرات مرکبات ترکیه در این دوره حدود 300 میلیون دلار بوده است.

در این دوره عراق با 44 میلیون و 84 هزار دلار، اوکراین با 22 میلیون و 799 هزار دلار، رومانی با 15 میلیون و 919 هزار دلار و لهستان با 14 میلیون و 715 هزار دلار به عنوان مقاصد بعدی صادرات مرکبات ترکیه پس از روسیه قرار گرفتند.

کمال کاچماز، رئیس شورای ملی مرکبات ترکیه در زمینه افزایش حجم صادرات این محصولات گفت: مرکبات ترکیه به دلیل طعم و کیفیت‌شان مد نظر اکثر کشورهای جهان قرار دارد. همچنین همه گیری جهانی کرونا نیز موجب افزایش حجم صادرات در این زمینه شده است.

وی با بیان این که روسیه بازار سنتی ترکیه در زمینه مرکبات محسوب می‌شود، گفت: از لحاظ دسترسی لجستیک به بازار روسیه مشکل نداریم. از دیرباز به این کشور مرکبات صادر می‌کنیم و مصرف کنندگان روس به این محصولات ترکیه علاقه زیادی دارند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز