تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

محاکمه نخست وزیر پیشین پرتغال به اتهام پولشویی

او باید در محکمه در برابر اتهام پنهانکاری دریافت پول پاسخ دهد.
کد خبر: ۲۰۳۹۰
دادستانی لیسبون، روز جمعه برای ژوزه سوکراتش، نخست وزیر سوسیالیست پیشین پرتغال به اتهام پولشویی و جعل سند، قرار مجرمیت صادر و پرونده وی را به دادگاه کیفری ارسال کرد.

ژوزه سوکراتش، نخست وزیر پیشین پرتغال به اتهام جعل و پولشویی محاکمه می‌شود

با این حال، قاضی تحقیق پرونده درباره اتهام فساد مالی آقای سوکراتش ۶۳ ساله قرار منع تعقیب صادر کرد.

به گزارش یورونیوز، ژوزه سوکراتش، در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ به‌عنوان رهبر حزب سوسیالیست پرتغال، نخست وزیر این کشور بود.

دادستانی کل پرتغال در سال ۲۰۱۷ آقای سوکراتش را به ارتکاب ۳۱ عنوان مجرمانه متهم کرده بود. براساس این پرونده، نخست وزیر پیشین متهم شده بود که در دوره ۶ ساله زمامداری، ۳۴ میلیون یورو پول غیرقانونی در قبال مداخله به نفع سه‌ گروه بزرگ اقتصادی دریافت کرده است.

پلیس قضایی پرتغال در سال ۲۰۱۵ ژوزه سوکراتش را در آغاز رسیدگی به پرونده بازداشت کرد. این ماجرا با متهم شدن ۱۹ نفر دیگر به ارتکاب ۱۸۹ عنوان مجرمانه بدل به یک رسوایی سیاسی بزرگ در این کشور جنوب غربی اروپا شد.

با وجود صدور قرار مجرمیت، تبرئه آقای سوکراتش و ۱۵ متهم دیگر این پرونده از بسیاری از عناوین اتهامی، یک پیروزی بزرگ برای آنان به شمار می‌رود.

نخست وزیر پیشین پرتغال پس از اعلام رای قاضی تحقیق گفت: «تمام دروغ‌ها و اتهام‌های بزرگ نقش بر آب شدند.» وی اطمینان داد تا زمان تبرئه از تمام عناوین اتهامی به مبارزه ادامه خواهد داد.


تاریخ برگزاری دادگاه هنوز اعلام نشده است. آقای سوکراتش باید در محکمه در برابر اتهام پنهانکاری دریافت پول با همدستی کارلوش سانتوش سیلوا، تاجر بزرگ و دوست دوران کودکیش پاسخ دهد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز