تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۹۹°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

برخی وزارتخانه‌ها از دستورالعمل ستاد ملی کرونا تبعیت نمی‌کنند

کد خبر: ۲۰۴۳۷
 
استاندار تهران اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها تبعیت‌پذیری نسبت به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند و به قدر لازم همکاری نمی‌کنند. 

دکتر انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه اولین جلسه هیات امنا پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بازار و پاساژها تعطیل است، گفت: جلسه فوق العاده را امشب برگزار می کنیم تا همه نسبت به آن چیزی که قانون و ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد مکلف به اجرا باشند.

وی ادامه داد: قرنطینه کامل که به منزله تعطیلی همه جا باشد را نمی شود اجرا کرد، به طور مثال اگر جلسات راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت حتی یک روز زودتر با رعایت پروتکل های بهداشتی شکل بگیرد، به نفع کشور است.

محسنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: براساس مصوبات این مجموعه مشاغل به جز گروه یک ، باید تعطیل باشند.

وی گفت: فردا ( دوشنبه)  ۲ جلسه برگزار می شود که یکی از آنها در دفتر  وزیر بهداشت با حضور اعضای کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا و دیگری هم در استانداری، با حضور اعضای ستاد مدیریت کرونای تهران است، همه این جلسات در راستای اتخاذ تدابیر درست و مناسب برگزار می شود.

استاندار تهران افزود: روند کرونا در کشور صعودی است و همانطوری که پیش بینی می شد رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، شلوغی بازار در شب عید، تراکم جمعیت، عروسی ها، بازشدن تالارها و مخصوصا ویروس جهش یافته انگلیسی که در سراسر کشور چرخش پیدا کرده ، روند رو به افزایش بیماری را در همه استان ها فراهم کرده است.

وی از همه هموطنان درخواست کرد که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، اقدام کنند تا موج چهارم را با کمترین فوتی پشت سر بگذاریم و به حالت پایدار برسیم.

استاندار تهران افزود: طی ۷ تا ۸ سال اخیر اقدامات خوبی در توسعه پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شتابدهنده ها شکل گرفته است که این کار زمینه کار را برای نخبگان علمی و تخصصی کشور فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما کمک خواهیم کرد تا پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شود، اظهار امیدواری کرد که پارک علم و فناوری سلامت در راستای وظایف محوله خود، خدمات ارزشمندی را ارائه کند.

اولین جلسه هیات امنا پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران، همزمان با افتتاح شتابدهنده تخصصی سلول های بنیادی و طب بازساختی برگزار شد.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه حضور داشتند.
انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرونا محدودیت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز