تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

تعیین قیمت گندم بار دیگر به تعویق افتاد

کد خبر: ۲۰۵۰۲

 

به گزارش ایلنا؛ در پایان سال گذشته بود که تشکیل شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی با اعتراض رئیس جمهور به قیمت‌های تعیین شده متوقف شد. انتظار می‌رفت با توجه به آغاز برداشت گندم به عنوان استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی کشور در روزهای پایانی سال شورا تشکیل جلسه داده و قیمت گندم تعیین تکلیف شود، اما بار دیگر شورا تشکل نشد.

پس از آن دولت از تشکیل جلسه شورا تمکین نکرد، بنیاد ملی گندمکاران وارد عمل شد و با ارسال نامه این تخلف مغایر با قانون را به اطلاع مراجع ذی صلاح حاکمیت رساند. این بنیاد نامه‌های جداگانه به دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، رئیس مجلس و همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس ارسال کرد و نسبت به نتایج منفی تمکین نکردن دولت از قانون و عدم تشکیل  شورای قیمت گذاری تذکر داد.

در نهایت 6 نفر از اعضای شورا به اجبار اعلام کردند اگر دولت اجازه تشکیل جلسه ندهد و اعضای دولتی شورا از حضور در جلسه خودداری کنند، خودشان به طور مستقل قیمت‌های مصوب محصولات از جمله گندم را تعیین و اعلام خواهند کرد. چرا که بر طبق قانون شورا می‌تواند با حضور 6 نفر از اعضا تشکیل جلسه داده و به تعیین قیمت محصولات کشاورزی بپردازد و آن‌ها را مصوب کند.

این اقدامات منتج به قول کتبی وزیر برای تشکیل جلسه در روز دوشنبه 23 فروردین یعنی امروز شد تا قیمت محصولات کشاورزی که مهمترین آن گندم است، تعیین و اعلام شود.

علی‌قلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، لحظانی پس از پایان جلسه شورا در گفت‌وگو با ایلنا درباره آنچه در جلسه امروز گذشت، گفت: همگی بر این موضوع که باید قیمت گندم اصلاح شود اتفاق نظر داشتند اما در نهایت بار دیگر تعیین قیمت به جلسه بعدی شورا موکول شد.
وی در پاسخ به این پرسش که جلسه بعدی چه زمانی خواهد بود گفت: قرار شد که فردا معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی زمان جدیدی را برای برگزاری جلسه‌ای تعیین و اعلام کند.

ایمانی ابراز امیدواری کرد که در جلسه بعدی این شورا قیمت خرید تضمینی گندم تعیین و اعلام شود.
وی نسبت به ادامه در تاخیر قیمت خرید تضمینی گندم هشدار داد و گفت: تعیین قیمت نامناسب و تاخیر بیش از حد آن می‌تواند گندمکاران را ناامید و دست دلالان را باز کند.
انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : گندم قیمت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز