تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

انتشار اطلاعات ۳/ ۱ میلیون کاربر کلاب‌هاوس

کد خبر: ۲۰۵۲۹
آی‌تی ایران : روز گذشته انتشار اطلاعات بیش از ۳/ ۱ میلیون کاربر کلاب‌هاوس در یک انجمن هکری، سروصدای زیادی ایجاد کرد. کلاب‌هاوس در واکنش به این خبر اعلام کرد که هیچ‌گونه نشت اطلاعاتی رخ نداده و تمام اطلاعات مذکور از طریق API این پلت‌فرم در دسترس هستند.
 
این اطلاعات شامل نام افراد، نام پروفایل شبکه‌های اجتماعی و دیگر جزئیات مربوط به اطلاعات شخصی کاربران می‌شوند. وب‌سایت CyberNews در گزارشی به هک ‌کلاب‌هاوس پرداخت و نوشت که اطلاعات فاش‌شده به هکرها و افراد فرصت‌طلب این امکان را می‌دهد تا از طریق روش‌هایی چون فیشینگ، قربانیان را هدف قرار دهند یا با سرقت هویت آنها، به اقداماتی خرابکارانه دست بزنند.به گفته محققان امنیتی، هکرها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند با فریب کاربر به اطلاعات حساس اکانت آنها دست پیدا کنند. کلاب‌‌هاوس، اپلیکیشنی که پیوستن به آن تنها از طریق دریافت دعوت‌نامه امکان‌پذیر است، در ماه مارس ۲۰۲۰ کار خود را آغاز کرد و توانست در مدت زمانی کم، به اپلیکیشن محبوب تبدیل شود و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کند. کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن، گروه‌ها و انجمن‌هایی را تشکیل دهند و به‌صورت صوتی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
 محبوبیت اخیر ‌کلاب‌‌هاوس توجه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری را نیز به خود جلب کرده به‌طوری‌که چند روز قبل در خبرها آمده بود شرکت توییتر قصد دارد تا با قراردادی به ارزش ۴ میلیارد دلار، این پلت‌فرم را خریداری کند.حمله اخیر به ‌کلاب‌هاوس، تنها مورد نفوذ به شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر نبوده است. وب‌سایت CyberNews، چند روز قبل نیز از لو رفتن اطلاعات شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین خبر داده بود. اقدامی ‌که مورد تایید لینکدین نیز قرار گرفت. هکری که پشت این اتفاق بود، تصمیم دارد تا این اطلاعات را در فضای وب و البته در ازای دریافت ارز دیجیتال (احتمالا بیت‌کوین) به فروش برساند. البته پیش‌تر نیز این اتفاق برای فیس‌بوک رقم خورد و طبق آخرین گزارش‌ها، اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر این پلت‌فرم در یک انجمن هکری در اختیار هکرها قرار گرفت. این اطلاعات شامل نام، موقعیت مکانی، آدرس ایمیل و... می‌شدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کلاب هاوس هکر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز