تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

کارمندان دارای بیماری‌های زمینه ای در اولویت استفاده از دورکاری هستند

کد خبر: ۲۰۵۵۷
 
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای استان همدان گفت: کارمندانی که بیماری زمینه ای دارند در اولویت نهادها و دستگاه های اجرایی برای استفاده از دورکاری با توجه به شرایط قرمز کرونایی در این استان هستند. 

به گزارش ایلنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کارمندان ادارات در اجرای پروتکل های بهداشتی پیشقدم شوند، افزود: همه مدیران مکلف به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از جمله بحث دورکاری کارکنان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

وی اظهار داشت: کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بانوان باردار یا دارای فرزند زیر شش سال در اولویت استفاده از دورکاری دستگاه های اجرایی با توجه به رنگ بندی شهرها(نارنجی و قرمز) هستند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان تاکید کرد: البته باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دورکاری کارکنان به‌هیچ‌وجه منجر به قطع یا اخلال در ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی شود.

ربانی مهر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان باید با ارائه شیوه‌های جدید ارائه خدمت، حضور مراجع کننده و ارباب‌رجوع به سازمان‌ها را به حداقل ممکن کاهش داده و در این راستا نظارت ویژه ای ‌بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر مجموعه تحت مدیریت خویش داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مورد اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به خصوص دورکاری کارکنان مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد، افزود: در همین ارتباط برگزاری هرگونه برگزاری جلسه باید مطابق با پروتکل های بهداشتی و ایجاد فضای مناسب و رعایت محدودیت‌ها باشد.

سخنگوی ستاد کرونا در استان همدان هفته گذشته در خصوص اعمال محدودیت های جدید کرونایی براساس رنگ بندی اعلام شده، گفت که با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی محدودیت های پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان اعمال می شود.

مهرداد نادری فرافزود: در مناطق قرمز حضور نیمی از کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری نظیر اورژانس و نهادهای خدماتی در محل کار الزامی است همچنین حضور کارکنان سایر دستگاه ها در محل کار به میزان یک سوم و انجام دورکاری دو سوم دیگر کارکنان ضروری است.
به گفته وی، لغو همه ماموریت‌های اداری غیرفوری، رعایت جلسه در فضای بسته حداکثر با حضور ۱۵ نفر برای مناطق قرمز کرونایی را مورد تاکید قرار داد.

وی درباره مناطق با وضعیت نارنجی گفت: حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسوول آن دستگاه است در عین حال حضور کارکنان سایر دستگاه ها تا ۵۰ درصد، لغو همه ماموریت‌های اداری غیرفوری، برگزاری جلسه با رعایت الزامات در فضای سربسته حداکثر با حضور ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان بیان کرد: در مناطق قرمز کرونایی تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بوده و کسب و کار مشاغل گروه ۲، سه و چهار باید تعطیل شود.

نادری فر اضافه کرد: واحدهای فرهنگی و اجتماعی نظیر نمازهای جمعه، مساجد، مراسم مذهبی و مراسم آیینی به طور کامل تعطیل است.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی، محدودیت های جدید پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان اعمال و اجرایی شده است.
انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرونا دورکاری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز