تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

مایکروسافت شرکت سازنده هوش مصنوعی را با پرداخت ۲۰ میلیارد دلار می خرد

کد خبر: ۲۰۵۶۹


غول فناوری آمریکا یعنی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که به منظور تقویت خدمات درمانی و بهداشتی خود، شرکت هوش مصنوعی و رایانش ابری "نانس" Nuance را با ۱۹.۷ میلیارد دلار به دست خواهد آورد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، غول فناوری آمریکا یعنی شرکت مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که به منظور تقویت خدمات درمانی خود شرکت هوش مصنوعی و رایانش ابری "نانس" Nuance را با 19.7 میلیارد دلار به دست خواهد آورد.

مایکروسافت با انتشار یک بیانیه تاکید کرد که فناوری شرکت نانس به طور گسترده ای در پرونده های پزشکی استفاده می شود و در حال حاضر در بیش از سه چهارم بیمارستان های ایالات متحده استفاده می شود. معامله تماماً نقدی است و این مبلغ مجموع بدهی خالص نانس را شامل می شود.

به گفته شرکت مایکروسافت، این معامله در پی خرید شرکت لینکتین LinkedIn به ارزش 27 میلیارد دلار در سال 2016 صورت می گیرد و آخرین اقدام مایکروسافت در اجرای "استراتژی ابری ویژه صنعت" محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت مانند سایر غول های فناوری جهان از مزایای نابسامانی های اقتصادی در طول بحران کرونا بهره مند شده است.

درآمد این شرکت در سه ماهه اخیر با رشد 33 درصدی به 15.5 میلیارد دلار رسید که شامل افزایش درآمد ناشی از رایانش ابری و رایانش شخصی از جمله بازی های ویدیویی ایکس باکس می شود.

در حال حاضر بیش از 55 درصد پزشکان و 75 درصد رادیولوژیست ها در ایالات متحده از فناوری شرکت نانس استفاده می کنند.

مایکروسافت گفت این معامله بازار بالقوه مراقبت های بهداشتی خود را دو برابر می کند و به 500 میلیارد دلار می رساند.
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مایکروسافت درامد
ارسال نظر

آخرین اخبار روز