تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون مربوطه

در صورت موافقت از بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی ستادی تحت عنوان تنظیم بازار کشاورزی به عنوان ناظر و چهار کشاورز خبره منتخب وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۸۰
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: صورت موافقت هیات رئیسه طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.


بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در کمیسیون مربوطه

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان نظرات خود را ارائه کردند. به نظرم نباید نگاه شعاری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها داشت، بلکه باید ساز و کار اجرایی شدن آنها را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس بروکراسی اداری کشور را عامل بی‌انگیزگی کشاورزان، دانست و گفت: متاسفانه شاهد مشکلات عدیده‌ای را در زمینه صدرو مجوزها شاهد هستیم. گاهی فرآینده بروکراسی صدور مجوزها به قدری طولانی می‌شود که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انگیزه ندارند. ما برای تسهیل این مسیر طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تهیه کردیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در صحن علنی مجلس در صورت موافقت هیات رئیسه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ستادی تحت عنوان تنظیم بازار کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دادگستری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتاق اصناف و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان ناظر و چهار کشاورز خبره منتخب وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قسمت شهرستانی ستاد تنظیم بازار کشاورزی نیز تشکیل خواهد شد که در آن درخواست متقاضیان تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی بررسی می‌شود تا اگر منافات قانونی نداشته باشد در اسرع وقت تصویب شود، در این ستاد روند استعلام‌ها که بسیار وقت‌گیر است تسهیل می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز