تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

طلای جهانی گران‌تر شد

بهای معاملات امروز در ابتدا ۰.۳ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۲۰۶۱۱
قیمت طلا پس از رشدی که اوایل معاملات روز چهارشنبه داشت، تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه که تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار را خنثی کرد، ثابت ماند.

طلای جهانی گران‌تر شد

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۴۳ دلار و ۵۴ سنت ایستاد. بهای معاملات در ابتدا ۰.۳ درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۴۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۷۴۷.۶ دلار بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس گفت: اگرچه دلار در معاملات هفته جاری ضعیفتر است اما اوج گیری ملایم بازده اوراق خزانه، مانع روند صعودی دلار شده است.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکا در روز پنج شنبه هستند و اگر این آمار بالاتر از حد انتظار باشد، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار می دهد اما این کاهش ممکن است محدود باشد زیرا طلا در سطح ۱۶۸۰ دلار کف قیمت پیدا کرده و تغییر روند داده است.

قیمتهای مصرف کننده آمریکا در مارس بیشترین افزایش را در هشت سال و نیم اخیر داشت و انتظارات برای تورم بالاتر را تقویت کرد.

دلار آمریکا به پایینترین حد سه هفته اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد در حالی که رشد ملایم بازده اوراق خزانه، هزینه نگهداری از این فلز را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی کرد، اظهارات پاتریک هارکر، رییس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا بود که گفت: بانک مرکزی سیاست مالی خود را تغییر نخواهد داد حتی اگر اقتصاد آمریکا امسال به میزان پنج تا شش درصد رشد کند.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: طلا باید سطح ۱۷۶۰ دلار را که از یک سطح حمایتی به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است بشکند تا توجه معامله گران را جلب کرده و بالاتر رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۲۶۹۱ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۱۶۵ دلار و ۴۳ سنت رسید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز