تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها در شرایط قرمز

کد خبر: ۲۰۷۱۴

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از جمع مبلغ پرداختی به دانشجویان در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ را اعلام کرد. 

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های صندوق رفاه برای افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی بیان کرد: معمولا سالی یک بار در شهریور هیات امنا نرخ اجاره بهای خوابگاه‌ها، وام‌ها و غذای دانشجویی سال تحصیلی آینده را تعیین و افزایش می‌دهد.  

مطیعی گفت: در اولین نیمسال تحصیلی سال جاری وام‌های دانشجویی از حدود ۲۰ نوع به ۵ وام (تحصیلی، ضروری، دکتری، مسکن، شهریه) تبدیل، تجمیع و ساماندهی شدند.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه از فروردین بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه مبلغ وام ویژه دکتری را از ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون افزایش دادیم، گفت: بر این اساس دانشجویان دکتری سالیانه ۱۲ میلیون وام ویژه دکتری می‌گیرند.

او درباره میزان افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی پیش رو گفت: این مبلغ افزایش پیدا می‌کند، ولی هنوز جزئیات بیشتری درباره آن مشخص نیست.

مطیعی افزود: ثبت نام وام ویژه دکتری هم اکنون آغاز شده  و دانشجویان برای ثبت نام به پورتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه کنند.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان توضیح داد: دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی و ثبت درخواست باید با شماره تلفن همراه به نام خود اقدام کنند. علت تصمیم هم این است که تمام مراحل ثبت درخواست وام به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و برای احراز هویت آنان باید دانشجو با شماره حساب خود اقدام کند.  

شرایط فعالیت خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها با توجه به وضعیت قرمز

این مقام مسئول درباره شرایط فعالیت خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها با توجه به وضعیت قرمز موجود در کشور گفت: با توجه به این شرایط مطابق مصوبات ستاد مقابله با کرونا که در سطح ملی تشکیل می‌شود و ستاد‌های مقابله با کرونای استانی دانشگاه‌ها بر اساس شیوع کرونا در استان مربوطه خودشان وضعیت را مدیریت می‌کنند.  

مطیعی توضیح داد: شرایط دانشگاه‌ها یکسان نیست و نمی‌توان نسخه واحد برای آن‌ها چیده شود. فعلا فقط دانشجویانی که در مقطع دکتری  یا فوق لیسانس پروژه دارند و حضور آنان در آزمایشگاه ها، مزارع و... لازم است دانشگاه امکان اسکان با توجه به گروه و وضعیت اعضای هیات علمی برای آنان امکان حضور را فراهم می کنند.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: مجموعا حدود ۳۸۰ میلیارد تومان وام در نیمسال اول سال تحصیلی یعنی بهمن ماه به دانشگاه‌ها دادیم که ۹۶ درصد این اعتبار توسط دانشگاه ها جذب شد.  امیدواریم اعتبار باقی مانده را نیز جذب کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز