تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

کاهش چشمگیر صادرات جنگی آلمان در سه ماهه نخست سال جاری

کد خبر: ۲۰۷۲۸
دولت آلمان صادرات نظامی خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به کشورهای غیر اروپایی یا غیر عضو ناتو را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. قطر بیش‌ترین تسلیحات صادراتی آلمان را در این مدت دریافت کرده است.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، بنا بر پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست سویم داغدلن، سیاستمدار حزب چپ این کشور، دولت آلمان صادرات تسلیحات خود در سه ماه نخست امسال را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داده است. سویم داغدلن در نامه‌ای از وزارت اقتصاد آلمان خواسته بود، اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار بگذارد.

ارزش تسلیحات جنگی که از ژانویه تا مارس امسال مجوز صدور گرفته ۹۷۸ میلیون یورو است که ۱۶ درصد کمتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون یورو است.

صادرات به کشورهای ثالثی که متعلق به اتحادیه اروپا یا ناتو نیستند، حتی با شدت بیشتری کاهش یافته است. ارزش صادرات به این کشورها ۴۳ درصد کاهش یافته و حجم آن از ۶۱۵ به ۳۵۳ میلیون یورو رسیده است.

در میان دریافت‌کنندگان تجهیزات جنگی مانند تانک، سلاح یا هواپیمای جنگنده، قطر که به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد شدید قرار گرفته پیشگام است. حجم صادرات تسلیحات به قطر ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بوده است.

قطر متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی بین‌المللی و گروه اخوان‌المسلمین مصر است. سویم داغدلن، سیاستمدار حزب چپ‌ها خواستار توقف فوری صادارت تسلحیات به قطر شده و آن را "غیرمسئولانه" دانسته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز