تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت

کد خبر: ۲۰۷۲۹
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: ارسال پیامک و تبلیغات در فضای مجازی باعنوان ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت می‌تواند به سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی منجر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت» کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست این وام خبر می‌دهند.

این مقام انتظامی گفت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان "ثبت‌نام وام سهام عدالت" بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و دریافت این وام برابر اطلاع رسانی صورت گرفته هیچ گونه نیازی به مراجعه به بانک یا سازمان‌های دولتی نیست، فقط لازم است از طریق اینترنت بانک و زیر سامانه طراحی شده درخواست خود را در یکی از بانک‌های عامل که از طرف نهادهای دولتی معرفی و تأیید شده‌اند به ثبت برسانند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند تا با این دست اعمال مجرمانه برخورد قانونی شود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : سهام عدالت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز