تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

ساخت دیوار امنیتی 64 کیلومتری در مرز استان وان ترکیه با ایران

ترکیه با ساخت دیوار امنیتی 64 کیلومتری در مرز استان وان با ایران، سطح امنیت مرزی خود را بالا می‌برد.
کد خبر: ۲۰۷۳۵
  امنیت مرز استان وان ترکیه با ایران که به طور شبانه روزی توسط پایگاه‌‌های نظامی، پاسگاه‌ها و گشت‌های نیروهای امنیتی در منطقه تامین می‌شود، اکنون با احداث دیوار بتنی مدولار به طول 64 کیلومتری تقویت خواهد شد.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از آناتولی، هدف از احداث این دیوار بتنی در بخش 64 کیلومتری از کل خط مرزی 295 کیلومتری این استان با ایران، افزایش سطح امنیت مرزی در راستای مبارزه با تروریسم، قاچاق کالا و مهاجرت غیرقانونی بوده و روند ساخت آن در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

روند احداث این دیوار مرزی که با سامانه‌های هوشمند تجهیز خواهد شد، در سه مرحله اجرا خواهد شد.

محمد امین بیلمز، استاندار و جانشین شهردار وان در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: دیوارهای احداث شده در مرزهای جنوبی و شمالی به وان رسیده است. دیوار مرزی از استان آغری در مرز ایران اکنون تا وان امتداد یافته است. 

وی ادامه داد: برای هر سه مرحله این دیوار مرزی 64 کیلومتری 3 مناقصه مجزا برگزار شد. همچنین در این منطقه برج‌های دیدبانی نیز توسط واحدهای مرزی در حال احداث هستند. حدود 67 برج تاکنون در این زمینه احداث شده است. تمامی امکانات برای امنیت مرزی کشورمان به کار برده می‌شوند. 

استاندار وان همچنین تصریح کرد: احداث این دیوار مرزی که در بهار امسال آغاز خواهد شد، تا چند سال آینده به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز