تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

آنگلا مرکل روز جمعه واکسن آسترازنکا می‌زند

کد خبر: ۲۰۷۴۷
صدراعظم ۶۶ ساله آلمان تا پایان این هفته واکسن آسترازنکا می‌زند. واکسیناسیون با آسترازنکا به دلیل برخی اثرات جانبی برای مدتی در آلمان متوقف و سپس با چراغ سبز مراکز پژوهشی معتبر مجددا از سر گرفته شده است.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ۶۶ ساله آلمان روز جمعه ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) واکسن آسترازنکا می‌زند. این واکسن در آلمان تنها برای برای افراد بالای ۶۰ سال تأیید شده است. آسترازنکا به دلیل برخی اثرات جانبی برای مدتی در آلمان متوقف شده بود.

اما استفاده از این واکسن مجددا از سرگرفته شد زیرا شمار افرادی که بر اثر عوارض جانبی آن جان باخته‌اند بسیار اندک است و مقام‌های بهداشتی آلمان تاکید کرده‌اند که فواید این واکسن از مضرات آن بسیار بیشتر است. موسسه پاول ارلیش آلمان تاکنون ۴۲ مورد مشکوک به ترومبوز ورید سینوسی را پس از واکسیناسیون با آسترازنکا گزارش کرده است.

مرکل در حالی واکسن آسترازنکا می‌زند که دانمارک استفاده از این واکسن را متوقف کرده است. سورن بروستروم، رئیس سازمان بهداشت دانمارک گفته است: "نشانه‌های واقعی و جدی" از عوارض جانبی واکسن وجود دارد.

به گفته او کمپین واکسیناسیون برای همه گروه‌های سنی "بدون این واکسن" در دانمارک ادامه خواهد یافت. جمهوری چک گفته است واکسن‌های آسترازنکای دانمارک را بلافاصله خریداری می‌کند.

تاکنون ۱۴ میلیون آلمانی علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند. از این عده ۲،۵ میلیون نفر کاملا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز