تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

آلمان ظرف یک روز رکورد جدیدی در واکسیناسیون علیه کرونا زد

کد خبر: ۲۰۷۷۳
با شروع واکسیناسیون توسط پزشکان عمومی، روند واکسینه کردن شهروندان در آلمان شتاب قابل توجهی گرفته است. در یک روز حدود ۷۳۹ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده است. در دو ایالت بیش از ۲۰ درصد جمعیت واکسینه شده‌اند. 

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله ،بر اساس آماری که موسسه پژوهشی روبرت کخ اعلام کرده، روز گذشته، چهارشنبه ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل)، در آلمان ۷۳۹ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است. در این آمار آمده که روز پیش از آن نیز ۵۶۴ هزار دوز زده شده است. ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان در توئیتر خود نوشت: "این یک رکورد جدید روزانه است.

بر اساس آمارها حدود ۱۷،۸ درصد مردم در آلمان حداقل یک بار واکسینه شده‌اند. با این حال میزان ابتلا به بیماری کرونا رو به افزایش است. ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ هزار و ۴۲۶ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. در همین فاصله زمانی ۲۹۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. آمار ابتلا به کرونا روز پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۰ هزار ۴۰۷ نفر بود.

در روز هشتم ژانویه امسال شمار مبتلایان به کرونا ۳۱ هزار و ۸۴۹ نفر بود که رقم بسیار بالایی بود اما پس از آن میزان این ابتلا برای چند هفته به شکل قابل توجهی کاهش یافت و اکنون مجددا افزایش یافته است و این مایه نگرانی مقامهای بهداشتی دولت آلمان شده است. به همین دلیل نیز دولت قصد دارد مقررات یکسانی را برای همه ایالت ها به اجرا بگذارد. این امر تاکنون به دلیل سیستم اداره فدرالی عملی نشده است. اما اگر در پارلمان به تصویب برسد به اجرا گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : المان واکسن کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز