تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

چهره غم‌انگیز اروپا در دوران کرونا؛ بیش از یک میلیون مرگ

کد خبر: ۲۰۷۷۸

دفاتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از ثبت بیش از یک میلیون مرگ در کشورهای اروپایی بر اثر یا در ارتباط با کرونا گزارش داده است. بنابر این آمار در حال حاضر هر هفته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تاکنون در اروپا بیش از یک میلیون نفر جان خود را بر اثر کرونا یا در ارتباط با آن از دست داده اند. بنا بر این آمار در هفته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا می‌شوند. هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی  روز پنجشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل)  در یک کنفرانس خبری که در آتن برگزار شد، گفت که معنای این آمار این است که هر ساعت ۹۵۰۰ نفر و هر دقیقه ۱۶۰ نفر بیمار جدید ثبت می‌شود. او این وضع را بسیار نگران کننده خواند.

او همچنین گفت که از هنگام شروع واکسیناسیون در اروپا سرعت ابتلای افراد سالمند به این بیماری مقداری کاهش یافته است. در جغرافیای منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی ۵۰ کشور جزو کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که شامل ترکیه، روسیه و اوکراین نیز می‌شود.

درمحدوده اقتصادی اروپا نیز کشورهای نروژ، ایسلند و لیشتن‌اشتاین می‌گنجد که "نهاد سلامت اروپا" ۶۳۰ هزار مرگ بر اثر کرونا یا در ارتباط با کرونا در آنها ثبت کرده است. دولت آلمان قصد دارد محدودیتهای بسیار شدیدتری را برای مهار کرونا اعمال کند. این در حالی است که برخی کشورها، از جمله بریتانیا از شدت محدودیتهای کرونایی کاسته‌اند. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز