تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

وام 195 میلیون دلاری ژاپن به ازبکستان

کد خبر: ۲۰۸۴۹
ژاپن برای تشویق ازبکستان برای حل و فصل مسائل مرتبط با موضوع الکتروانرژی به این کشور معادل 195 میلیون دلار وام اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در تاشکند، ژاپن برای تشویق ازبکستان برای حل و فصل مسائل مرتبط با موضوع الکتروانرژی به این کشور معادل 195 میلیون دلار وام اختصاص داد.

«عادل بیک اسحاق اف» معاون وزیر دارایی ازبکستان و «یوشینوری فوجیاما» سفیر ژاپن در ازبکستان تفاهمنامه این وام را به ارزش 195 میلیون دلار برای اجرای برنامه‌های حمایت از سیاست توسعه امضا کردند.

این وام تخصیص شده برای حمایت مالی از دولت ازبکستان، تشویق این کشور در حل و فصل مسائل سیاسی در بخش الکتروانرژی و ایفای سهم در بازسازی اجتماعی و اقتصادی، ثبات و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است.

این وام به مدت 25 سال بازپرداخت در اختیار ازبکستان قرار خواهد گرفت.

پیشتر در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام شده بود که ازبکستان برای مبارزه با پیامدهای منفی پاندمی کرونا معادل 333 میلیون و 400 هزار دلار وام آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن(JICA)  را جذب می‌کند.

هم اکنون در ازبکستان 10 شرکت مشترک با سرمایه گذاری ژاپن در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارائه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ژاپن ازبکستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز