تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

نحسی 737 مکس دست از سر بوئینگ برنمی‌دارد

در حالی که پس از دو سال تازه بوئینگ‌های 737 مکس داشتند مجوز پرواز می‌گرفتند.
کد خبر: ۲۰۸۵۴
در حالی که پس از دو سال تازه بوئینگ‌های 737 مکس داشتند مجوز پرواز می‌گرفتند، خبر رسیده که چند نقص الکترونیکی جدی تازه در آنها پیدا شده است.

نحسی 737 مکس دست از سر بوئینگ برنمی‌دارد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از اواسط سال 2019 تا همین چند ماه پیش به دلیل وجود نقص فنی پروازهای بوئینگ‌های 737 مکس در سراسر جهان ممنوع  بود و تازه مجوز پرواز دوباره آنها پس از یک سال و اندی تلاش‌های شرکت سازنده و مطالعات و تست‌های گوناگون در برخی کشورها صادر شده بود. اما چند روز پیش دوباره شرکت بوئینگ به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد تا فعلا از بوئینگ‌های 737 مکس خود به خاطر پیدا شدن یک نقص فنی در سیستم الکترونیک این هواپیما استفاده نکنند. اما کار به اینجا ختم نشده؛ ‌چراکه شب گذشته خبر رسید چند نقص فنی الکترونیکی دیگر در کابین خلبان پیدا شده است. از هفته گذشته و پس از توصیه بوئینگ شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهای مکس خود را کنار گذاشتند. 

منابع آگاه می‌گویند که از هفته پیش که شرکت‌ها بوئینگ‌های 737 خود را زمین‌گیر کرده‌اند، دو مورد نقص فنی دیگر نیز در کابین خلبان پیدا شده است. البته هنوز بوئینگ نسبت به انتشار این خبر به نقل از منابع آگاه واکنش نشان نداده است. فاش شدن این موضوع باعث شد تا در معاملات شب گذشته سهام بوئینگ 1.2 درصد افت کند. 

این نقص فنی  حدود یک پنجم بوئینگ‌های 737 مکس تولید شده وجود دارد. اواخر سال 2018 و اواسط سال 2019 بود که سقوط دو فروند از این نوع هواپیما در اتیوپی و اندونزی که اتفاقا به تازگی تولید شده بودند خبرساز شد و 346 نفر جان خود را در این دو سانحه از دست دادند.

به فاصله چند روز پرواز این هواپیماها در سراسر جهان ممنوع شد و بوئینگ مدت‌ها تلاش می‌کرد تا با برطرف کردن نقص فنی هر چه زودتر دوباره آنها را به آسمان بازگرداند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز