تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

اجرایی شدن طرح هدف صنایع دستی در ۳٦ روستای کردستان

کد خبر: ۲۰۹۸۵
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از اجرای طرح هدف صنایع دستی در ۳۶ روستای استان در سال‌جاری خبر داد. 

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان با بیان اینکه کردستان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه صنایع دستی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: در سال‌جاری طرح هدف گردشگری در ۳۶ روستای استان اجرایی می‌شود و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر آموزش و پشتیبانی بتوانیم تسهیلات مناسب و کم بهره را به این سمت سوق دهیم.

جعفری فعال کردن خانه خلاق صنایع دستی را یکی از مصوبات جلسه برشمرد وگفت: با فعال شدن خانه خلاق صنایع دستی می‌توان به تولیدات بهتر و بیشتر امیدوار بود و در کنار آن نیز می‌توان به بازار‌های فروش و ایجاد ارزش افزوده فراوان‌تر چشم دوخت.

وی گفت: گسترش صنایع دستی در شهر‌ها و استفاده از این ظرفیت که اشتغال مناسبی نیز در پی دارد از جمله برنامه‌های در دست اجرا در این بخش خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود دومین مسئله حائز اهمیت برای تولید و افزایش اشتغال استان را توجه خاص و ویژه به شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان موضوع ایجاد شش شهرک صنعتی جدید در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در مدت زمان یک هفته ارزیابی‌ها و امکان سنجی برای واگذاری صورت بگیرد.

جعفری همچنین افزود: بعضی از شهرک‌های صنعتی موجود استان نیز دارای مشکلات زیر ساختی هستند که در این رابطه نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

وی گفت: برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها نظیر جهاد سازندگی قدیم اراضی را در اختیار دارند که مقرر شد این اراضی در اختیار شرکت شهرک‌ها جهت الحاق و فاز‌های توسعه‌ای قرار بگیرد.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز