تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸:

به‌جز آلومینا و ظروف چینی، تولید محصولات منتخب معدنی‌ افزایشی شد

طی یک سال گذشته، تولید شمش آلومینیوم خالص با بیشترین میزان رشد و پس از آن 10 محصول به میزان تولیدشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است.
کد خبر: ۲۱۰۱۴
بر اساس گزارش عملکرد یکساله تولید محصولات منتخب معدنی طی سال ۱۳۹۹ و مقایسه آن با مجموع عملکرد آن‌ها در سال ۱۳۹۸، از بین ۱۰ محصول منتخب معدنی، هشت محصول با رشد تولید مواجه شده‌اند. در میان آن‌ها تنها تولید آلومینا و ظروف چینی افت کرده اما در مقابل شمش آلومینیوم خالص با رشد بیش از ۵۵ درصدی رکورد زده است.

به‌جز آلومینا و ظروف چینی، تولید محصولات منتخب معدنی‌ افزایشی شد

به گزارش ایسنا، طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، از ۱۰ محصول منتخب معدنی مورد بررسی قرار گرفته در این گزارش، طی یک سال گذشته، تولید شمش آلومینیوم خالص با بیشترین میزان رشد و پس از آن به ترتیب کاتد مس، سیمان، فولاد خام، محصولات فولادی، شیشه جام، کنسانتره زغالسنگ و ظروف شیشه‌ای میزان تولیدشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است. این در حالی است که ظروف چینی و آلومینا، کاهش تولید را طی سال ۱۳۹۹ نسبت سال ۱۳۹۸ تجربه کرده‌اند.

طبق آمار، همانطور که اشاره شد شمش آلومینیوم خالص در مدت مذکور بیشترین درصد رشد را به خود اختصاص داده است. این محصول معدنی به میزان ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده که نسبت به ۲۸۷ هزار و ۱۰۰تن تولید شده در سال ۱۳۹۸، رشد ۵۵.۵ درصدی داشته است.

پس از آن کاتد مس با ۱۴.۵ درصد افزایش تولید در سال گذشته نسبت به میزان تولید در سال پیش از آن و سیمان با افزایش ۱۲.۵ درصدی قرار گرفته‌اند. طی سالی که گذشت ۲۹۰ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس و ۶۹ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تولید شده و این در حالی است که میزان تولید این دو محصول معدنی در مدت یکساله ۱۳۹۸، به ترتیب به ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ تن  و ۶۱ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۴۰۰ تن بوده است.

فولاد خام و محصولات فولادی نیز هر یک به ترتیب ۷.۳ درصد و ۷.۲ درصد رشد تولید را در مجموع سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ تجربه کرده‌اند.

طی سال ۱۳۹۹، ۲۸ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۰ تن فولاد خام و ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده است؛ این در حالی است که از ابتدای سال  ۱۳۹۸ تا پایان آن، ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام و ۲۳ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۰۰ تن محصولات فولادی به تولید رسیده بود.

همچنین شیشه جام با ۲.۶ درصد و کنسانتره زغالسنگ با ۲.۵ درصد رشد تولید در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ روبرو شده‌اند. از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه، یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ تن شیشه جام و یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره زغالسنگ تولید شده است؛ طی سال ۱۳۹۸ نیز میزان تولید این دو محصول بدین صورت بوده است که یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۰۰ تن برای شیشه جام و یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۵۰۰ تن برای کنسانتره زغالسنگ ثبت شده است.

طبق آمار تولید، کمترین رشد تولید در محصولات منتخب معدنی متعلق به ظروف شیشه‌ای است که از ۷۱۶ هزار و ۹۰۰ تن تولید شده در یکسال ۱۳۹۸ به ۷۲۴ هزار و ۲۰۰ تن در طول یکساله ۱۳۹۹ رسیده و رشد یک درصدی را رقم زده است.

در مقابل اما در مدت مورد بررسی این گزارش برای سال ۱۳۹۹،  چینی بهداشتی ۳.۵ درصد و آلومینا ۱.۸ درصد کاهش تولید را نسبت به سال ۱۳۹۸ تجربه کرده‌اند.

طی سالی که گذشت، ۵۶ هزار و ۱۰۰ تن ظروف چینی تولید شده که نسبت به ۵۸ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده در مجموع سال پیش از آن، کاهش تولید داشته است.

همچنین آلومینا هم در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، قریب به ۴۱۰۰ تن کمتر تولید شده و از ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ تن تولید در تمام سا ۱۳۹۸، به ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ رسیده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز