تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

مداخله دولت انگلیس در روند فروش یک شرکت به ان ویدیا آمریکا

کد خبر: ۲۱۰۸۵
دولت بریتانیا در روند فروش شرکت انگلیسی ای آر ام به ان ویدیا مداخله کرده و علت این امر را دغدغه‌های امنیت ملی خود ذکر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، شرکت آمریکایی ان ویدیا پیشنهادی ۴۰ میلیارد دلاری را برای خرید شرکت ای آر ام ارائه کرده و اولیو داودن وزیر امور دیجیتال انگلیس در برابر این اقدام موضع گرفته است.

دولت انگلیس مشخص نکرده چه دغدغه‌هایی در حوزه امنیت ملی دارد که موجب چنین تصمیم‌گیری شده است، اما داودن تصریح کرده توصیه‌هایی در این زمینه از مقامات عالی دولتی دریافت کرده که این اقدام ان ویدیا را نگران کننده دانسته‌اند.

نهاد نظارتی دولت انگلیس در حوزه رقابت‌های تجاری به زودی مرحله اول تحقیقات خود را در مورد این نقل و انتقال آغاز می‌کند. انتظار می‌رود این گزارش قبل از ۳۰ جولای یعنی تا حدود سه ماه دیگر آماده شود. هنوز مشخص نیست آیا دولت انگلیس قصد دارد مانع خرید ای آر ام توسط ان ویدیا شود یا تنها در این زمینه ملاحظاتی دارد.

ان ویدیا در مقابل تصریح کرده که این نقل و انتقال ارتباطی با موضوعات مرتبط با امنیت ملی ندارد و این شرکت به همکاری نزدیک با مقامات و نهادهای انگلیسی برای به نتیجه رسیدن بررسی‌های آن ادامه می‌دهد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انگلیس ان ویدیا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز