تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی:

تولید در پسکرانه بنادر قیمت نهایی کالا را کاهش می دهد

بنادر و پسکرانه آنها ظرفیت بسیار مهمی برای اقتصاد کشور دارند و از عوامل اصلی توسعه اقتصادی هستند.
کد خبر: ۲۱۰۹۲
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تولید کالا در پسکرانه بنادر قیمت‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: ضرورت دارد که از نقش ویژه بنادر در زنجیره تأمین کالا و تولید استفاده حداکثری شود.

تولید در پسکرانه بنادر قیمت نهایی کالا را کاهش می دهد

به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، «ابوالفضل روغنی گلپایگانی» با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: باید مجموعه ای از اقدامات توسط سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مدنظر قرار گیرد و در کنار آن همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور فعال شود تا شاهد رونق تولید در ایران باشیم.

وی ادامه‌داد: بنادر و پسکرانه آنها ظرفیت بسیار مهمی برای اقتصاد کشور دارند و از عوامل اصلی توسعه اقتصادی هستند که باید مورد توجه جدی سه قوه و همه فعالان اقتصادی باشند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر به دنبال تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در پسکرانه بنادر هستیم، باید شرایط فعالیت های تولیدی، صنعتی، خدماتی، ارزش افزوده ای برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی بیان‌داشت: تامین مالی با همکاری و همراهی نظام بانکی، تسهیل قوانین و مقررات، حل مسائل مربوط به تامین اجتماعی، توجه به زیرساخت های حمل و نقلی، معافیت های مالیاتی و ارائهه در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد.

روغنی اظهار داشت: می‌توان با ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کالاهای تولید شده در پسکرانه بنادر، پویایی اقتصاد داخلی را رقم زد زیرا جهان امروز در این مسیر گام برداشته و ما نیز نباید از رقبای تجاری خود عقب بمانیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز