تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

استقبال لبنانی‌ها از سریال‌های ترکیه

سریال‌های ساخت ترکیه در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حضور پررنگ خود را در صفحات تلویزیون این کشور حفظ کرده است.
کد خبر: ۲۱۱۶۲
بسیاری از شهروندان لبنانی٬ ماه رمضان امسال را نیز همانند سال گذشته با تماشای سریال‌های ساخت ترکیه سپری می‌کنند.

استقبال گسترده لبنانی‌ها از سریال‌ها و فیلم‌های ساخت ترکیه

سریال‌های ساخت ترکیه در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حضور پررنگ خود را در صفحات تلویزیون این کشور حفظ کرده است.

شبکه «الجدید» لبنان که یکی از پرمخاطب‌ترین کانال‌های تلویزیونی این کشور است٬ ‌با فرا رسیدن ماه رمضان شروع به پخش دو سریال ترکی کرده است. «عشق سرکش است» و «ماه کامل» دو سریالی هستند که اکنون از این کانال پخش شده و توجه لبنانی‌ها را به خود جلب کرده است.

این سریال‌ها قبل و بعد از بولتن خبری به مخاطبان لبنانی ارائه می‌شوند.

همچنین کانال تلویزیونی «MTV» نیز سریال‌ ترکی «وابسته عشق» را نمایش می‌دهد.

شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای «LBCI» در حال پخش سریال‌های «پارام پارچا» و «دختر سفیر» است.

لبنانی‌ها از سال 2007 با سریال‌های تلویزیونی ترکیه سرگرم می‌شوند. آنها مانند دیگر کشورهای خاورمیانه به ویژه در ماه رمضان سریال‌های تلویزیونی ترکی را تماشا می‌کنند.

موسسه تحقیقاتی و افکارسنجی «ایپسوس» در لبنان طی گزارشی اعلام کرد که دو سریال ساخت ترکیه، جزء پرمخاطب ترین برنامه‌های ماه رمضان در لبنان هستند. 6 سریال از 10 مجموعه تلویزیونی که مقام اول را به خود اختصاص دادند نیز تولید کشور ترکیه هستند.

بر اساس این گزارش، ماه رمضان سال گذشته در لبنان سریال ترکی "دریای سیاه" با 18.46 درصد در رده نخست و سریال "عشق سیاه و سفید" با 18.37 درصد در رده دوم بیشترین تماشا قرار گرفته بود.

الی حبیب ، کارگردان معروف لبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در این باره گفت: سریال‌های تلویزیونی ترکیه در تمامی طول سال پر مخاطب‌ترین برنامه‌های کشورمان به شمار می‌روند.

وی همچنین افزود: سریال‌های تلویزیونی ترکیه بسیار گسترده و متنوع است. موضوعات آن بسیار جذاب و تهیه کنندگان و بازیگران آن نیز موفق هستند. مردم لبنان به دلیل حرفه‌ای بودن آنها را به سریال‌های ساخت داخل ترجیح می‌دهند.

یوسف الحسینی، مدیر برنامه کانال تلویزیونی «MTV» نیز گفت که سریال‌های ترکی که سال گذشته برای اولین بار در برنامه ماه رمضان این شبکه پخش شد، با استقبال بسیاری روبرو شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز