تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

۴۷ میلیارد دلار؛ خسارت کرونا به صنعت هوایی جهان

سازمان هواپیمانی یاتا در این گزارش علت خسارت ها وارده را به دلیل دشواری در کنترل ویروس کرونا و روند کند واکسیناسیون در برخی مناطق دانست.
کد خبر: ۲۱۱۸۹
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) چهارشنبه شب اعلام کرد که زیان های ناشی از شیوع و محدودیت‌های کرونا به خطوط هوایی امسال به ۴۷.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

خسارت ناشی از کرونا به صنعت هوایی جهان ۴۷ میلیارد دلار برآورد شده است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی در گزارش خود اعلام کرد که عملکرد مالی امسال بدتر و متنوع تر از آنچه در پیش بینی ماه دسامبر (آذر) انتظار داشتیم خواهد بود.

سازمان هواپیمانی یاتا در این گزارش علت خسارت ها وارده  را به دلیل دشواری در کنترل ویروس کرونا و روند کند واکسیناسیون در برخی مناطق دانست.

سازمان یاتا پیش از این در ماه دسامبر خسارت احتمالی صعنت هواپیمایی را ۳۸ میلیارد دلار پیش بینی کرده بود.

شرکت های هواپیمایی سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها از جمله بستن مرزهای هوایی بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار ضرر کردند.

در گزارش سازمان یاتا آمده است که خطوط هوایی آمریکای شمالی به لطف بهبود بازار داخلی در آنجا، به جای ۱۱ میلیارد دلار با ۵ میلیارد دلار ضرر مواجه خواهند شد اما چشم انداز در اروپا به دلیل روند کند واکسیناسیون و کاهش کمتر محدودیت های سفر بین المللی بدتر است.

طبق پیش بینی سازمان یاتا، خطوط هوایی اروپایی اکنون ۲۲ میلیارد دلار ضرر دهی دارند ، در حالی که پیش بینی قبلی در حدود ۱۲ میلیارد دلار بود.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی که با نام یاتا نیز شناخته می‌شود، سازمانی فرامرزی و متشکل از ۲۶۰ شرکت هواپیمایی است که در سال ۱۹۴۵ در شهر هاوانا، کوبا راه‌اندازی شد.

یاتا هم‌اکنون ۸۳ درصد از ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. دفتر مرکزی سازمان یاتا در شهر مونترآل کشور کانادا قرار دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز