تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

هواپیمایی امارات: کرونا ادامه یابد نیازمند کمک دولتیم/ تبدیل هواپیماهای مسافری به باری برای کاهش مشکل

این شرکت هواپیمایی دولتی امیدوار بود با گسترش واکسیناسیون عمومی، تقاضا برای سفرهای هوایی افزایش پیدا کند اما همچنان تقاضا در سطح پایینی باقی مانده است. هواپیماهای این شرکت در حال حاضر یا در زمین باقی مانده‌اند یا آنکه با ظرفیت تقریبا خالی پرواز می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۲۰۴
 رئیس شرکت هواپیمایی امارات روز چهارشنبه بیان کرد در صورتی که شرایط فعلی در سمت تقاضای سفرهای هوایی ادامه پیدا کند، ممکن است که این شرکت، به جمع‌آوری نقدینگی بپردازد، مسئله‌ای که عمده‌ترین راه آن، تزریق نقدینگی از طریق فروش سهام بیشتر به دولت است. 

هواپیمایی امارات: کرونا ادامه یابد نیازمند کمک دولتیم/ تبدیل هواپیماهای مسافری به باری برای کاهش مشکل

به گزارش معاصر به نقل از عرب‌نیوز، این شرکت هواپیمایی دولتی امیدوار بود با گسترش واکسیناسیون عمومی، تقاضا برای سفرهای هوایی افزایش پیدا کند اما همچنان تقاضا در سطح پایینی باقی مانده است. هواپیماهای این شرکت در حال حاضر یا در زمین باقی مانده‌اند یا آنکه با ظرفیت تقریبا خالی پرواز می‌کنند.

تیم کلارک به جشنواره آنلاین هواپیمایی جهان اظهار کرد: «ما به اندازه شش، هفت یا هشت ماه دیگر نقدینگی کافی داریم و می‌توانیم فرایندهای روزمره خود را وضعیت باثباتی انجام دهیم. اما مانند مابقی شرکت‌ها اگر این وضع تا شش ماه دیگر تداوم یابد، ما نیز به مشکل خواهیم خورد و این وضعیت تنها منحصر به امارات نیست». 

شرکت امارات که در نیمه اول سال 12.6 میلیارد درهم، معادل 3.4 میلیادر دلار زیان کرده بود، در سال 2020، از دولت دوبی، تنها سهام‌دار خود، دو میلیارد دلار نقدینگی دریافت کرد. 

کلارک بیان کرد که این شرکت هواپیمایی پیشنهادهایی به دولت برای افزایش نقدینگی خود ارائه خواهد کرد، بدون اینکه دقیقا مشخص نماید که چه زمانی این پیشنهادها را اجرا خواهد کرد. او بدون ذکر دقیق این پیشنهادها بیان کرد که می‌تواند تزریق سهام باشد، یا اینکه شرکت میزان بدهی‌های خود را افزایش دهد یا اینکه دست به اقدامات دیگری بزند. 

در ادامه کلارک بیان کرد که ممکن است تا ماه اکتبر یا سپتامبر وضعیت نقدینگی تغییر کند و تقاضای مسافربری افزایش یابد و این شرکت مجبور به جست‌وجوی راه‌هایی برای افزایش نقدینگی نباشد. 

هواپیمایی امارات پروازهای خود را با تمامی 151 فروند هواپیمای بوئینگ 777 که عمدتا باربری هستند از سر گرفته است و روزانه حدود 20 تا 30 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.
 
رئیس این شرکت بیان کرده که امارات می‌تواند پاره‌ای از بوئینگ‌های 777 قدیمی خود را به جای بازنشست‌کردن، به هواپیمای باربری تبدیل کند؛ چرا که تقاضا برای باربری همچنان بالاست. 

در صورتی که پروازهای شرکت به وضع عادی بازنگردد، اجتمالا از ایده پروازهای باری با کرایه ارزانتر برای پرکردن صندلی‌های خالی بخش تجاری استفاده خواهد شد.

کلارک که سال گذشته قرار بود بازنشسته شود، گفت که می خواهد این خط هوایی را قبل از بازنشستگی در مسیر آینده خود قرار دهد، اما اضافه کرد که دیگر نمی‌داند این زمان، چه موقع خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز