تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
نویسنده پیشکسوت روس:

پیامبر اسلام، سرچشمه اخلاق و پاکی است

ولادیمیر چرنیکوف اظهار داشت: چندین بار قرآن را خوانده‌ام و به ارزش والای آن پی برده‌ام/ ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد/ ما در زمان شوروی قدرت بیشتری داشتیم
کد خبر: ۲۱۵۵
اخبار معاصر: ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و فعالیت های زیادی را در حاشیه این نمایشگاه انجام داد و بسیاری از نویسندگان ایرانی و روس از این فرصت استفاده کرده و به تبادل نظر پرداختند.

ولادیمیر چرنیکوف یکی از این نویسندگان روسی بود که در ایام نمایشگاه به غرفه ایران آمد و با نوسیندگان ایرانی صحبت کرد؛ چرینکوف تا به حال بیست و شش کتاب نوشته است این کتاب ها بیشتر به خاطرات وی از جنگ جهانی دوم و پروازهایی که انجام داده است می پردازد؛ چرینکوف یکی از خلبانان جنگ جهانی دوم است کع خاطرات زیادی از آن دوران دارد.

ولادیمیر چرنیکوف، نویسنده و خلبان روس در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» با بیان اینکه تا به حال بیست و شش کتاب نوشته ام، گفت: کتاب هایم را بدون اینکه به فروش برسانم به دست علاقمندان به کتاب می رسانم و هدیه می دهم؛ پولی از کنار کتاب هایم درنیاورده ام بلکه فقط برای اینکه داشته های ذهنی مان را به مخاطبان برسانم می نویسم.

کتاب هایم را رایگان در اختیار مخاطبان می گذارم

وی در ادامه با اشاره به یکی از کتاب هایش که در خصوص خلبانان جنگ جهانی دوم است گفت: این کتاب را به یاد خلبانانی نوشتم که در جنگ جهانی دوم با گذشتن از جان خودشان از روسیه دفاع کردند، الان در مسکو مدرسه ای با یاد خلبانان فداکار جنگ جهانی دوم تاسیس شده است که به آموزش خلبانی به کودکان می پردازند و این باعث می شود تا یاد این افراد همیشه زنده بماند.

در زمان شوروی قدرت بیشتری داشتیم

این نویسنده روس در خصوص وضعیت امروز روسیه با گذشته گفت: کشور ما در گذشته درگیر جنگ های زیادی بوده است؛ اما ما روسیه را آباد کردیم؛ روسیه دو انقلاب را پشت سر گذراند، اما خب شاید بگویم که در زمان شوروی قدرت بیشتری داشتیم، البته الان هم قدرت بزرگی هستیم.

چرنیکوف   به فعالیت هایی که در زمینه فضانوردی در روسیه انجام می شود اشاره کرد و گفت: ما کشوری داریم که در زمینه بحث های فضانوردی کارهای خوبی انجام داده است و فضانوردان زیادی را آموزش داده است ما الان در وضعیتی هستیم که می خواهیم با کشورهای همسایه همکاری مان را توسعه دهیم.

ایران و روسیه هدف های مشترکی دارند

وی در ادامه با اشاره به روابط ایران و روسیه افزود: روسیه و ایران روابط بسیار خوبی با هم دارند و می توانند این روابط را بیشتر توسعه دهند چون هدف های مشترک زیادی دارند؛ مثلا در خصوص فعالیت هسته ای ایران روسیه اقدامات خوبی انجام داده است و الان هم در همه جهات از ایران دفاع می کند.

ایران حق استفاده از انرژی هسته ای را دارد

این نویسنده روس تاکید کرد: اروپا از روسیه و ایران خیلی دور است اما ما به هم نزدیکیم و باید برای هدف های مشترکمان  تلاش کنیم؛ من به بحث هسته ای ایران به عنوان یک سند دولتی نگاه نمی کنم؛ چون ایران حق استفاده از انرژی هسته ای را دارد.

مردم روسیه به امریکا اعتماد ندارند

چرینکوف با اشاره به بحث امریکا ستیزی در روسیه گفت: مردم ما خاطره خوبی از رابطه با امریکا ندارند برای همین دلشان نمی خواهد که رابطه ای با این کشور داشته باشند تا بتواند به داخل کشور قدرتمند روسیه نفوذ کند، امریکا در گذشته خیلی مارا اذیت کرده است برای همین ما اعتمادی به این کشور نداریم.

وی تاکید کرد: امریکایی ها با اختراعات دانشمندان روس زندگی خود را می گذرانند؛ روسیه و مردمش دلشان می خواهد که روابط شان با ایران از گذشته بیشتر شود چون منافع ایران و روسیه بهم بسیار نزدیک است.

محمد(ص) سرمنشا اخلاق و پاکی است

این نویسنده ادامه داد: من به شخصه مسمانان را خیلی دوست دارم، چون وقتی می دانم که پیامبر آنها محمد(ص) بوده است که سرمنشا اخلاق و  پاکی بوه است پس می توان به مسلمانان به ایشان اقتدا کرده اند اعتماد کرد، من کتاب قرآن را چندین بار خوانده ام و برایم بسیار کتاب ارزشمندی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه من و یک خلبان دیگر تنها خلبانانی هستیم که از جنگ جهانی دوم زنده مانده ایم گفت: رئیس جمهور پوتین همه امکانات زندگی را برای ما فراهم کرده است و اگر کاری هم داشته باشیم درخواست ملاقات به ایشان می دهیم و به ما وقت ملاقات می دهند.

مردم ایران و روسیه باید بیشتر به هم نزدیک شوند

چرینکوف در پایان با بیان اینکه امیدوارم ایران و روسیه بیشتر به هم نزدیک شوند گفت: مردم دو کشور هم می توانند در کنار سیاست مداران به هم نزدیک شوند تا با فرهنگ های هم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز