تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
رئیس جمهور در کنگره تجلیل از جانبازان 70 درصد:

دنیا ایران را به عنوان "ملت بزرگ مقاوم" می‎شناسد

رئیس جمهور، جانبازان را "سند بزرگ صبر، مقاومت، ایستادگی و عزت ملت بزرگ ایران اسلامی" دانست و تصریح کرد: ثبات و امنیت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل و مرهون ایثار و فداکاری جانبازان است.
کد خبر: ۲۱۶۲
اخبار معاصر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آستانه هفته دفاع مقدس، در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان 70 درصد تحت عنوان «اسطوره‌های ماندگار»، گفت: اگر امروز می‌توانیم در برابر دنیا با صدای بلند و با قدرت در جهت حفظ حقوقمان گفتگو کنیم به خاطر 8 سال ایستادگی ایثارگران و جانبازان در دفاع مقدس است.

وی همچنین ضمن تسلیت ایام سالگرد شهادت امام باقر(ع) و بیان سجایای اخلاقی آن امام همام، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را نیز استادان بزرگ جامعه در مسیر ایثار، صبر و فداکاری خواند و اظهار داشت: هر زمان که با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دیدار می‌کنیم، از آنان روحیه، معنویت و درس ایستادگی و مقاومت می گیریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجر ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران نزد خدای متعال بسیار بالاست، گفت: نیت شما در حرکت برای حفظ عزت و ناموس این مردم بسیار بالاتر از این است که بخواهیم با معیارهای دنیایی آن را مقایسه کنیم نیت یاری دین خدا، حفظ اسلام و حراست از شرف و عزت مردم اجری بی‌پایان دارد.

آقای روحانی با اشاره به اینکه ارزشمندی نیت ایثارگران و جانبازان در حفظ کیان اسلامی، عزت و شرف ملت ایران، یأس دشمنان از تضعیف اسلام و ذلت کفار و متجاوزان است، اظهار داشت: شما به دنیا اعلام کردید که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و شجاع است که هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تسلیم نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و جانبازان در دوران انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس اجازه نداد تا امام راحل تنها بماند و اسلام دچار غربت شود، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر حفظ ارزش‌ها و اهداف دفاع مقدس تلاش کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با یادآوری رهنمودها و فرامین امام راحل در بسیج مردم برای دفاع مقدس از کشور، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نه تنها یک کشور بلکه دنیا در برابر ملت ایران حضور داشت و شما جانبازان نه فقط در برابر یک کشور بلکه در برابر توطئه‌ای جهانی ایستادید.

آقای روحانی با اشاره به تحمل سال‌ها دشواری و رنج فراوان ازجانب ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان گفت: راهی که جانبازان و خانواده‌های آنان برگزیدند 100 در صد پیروز است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز دنیا ملت ایران را به عنوان ملتی مقاوم می شناسد چرا که ایستادگی و مقاومت ایثارگران در دوران دفاع مقدس موجب شد تا هر روز در این کشور شاهد عزت‌ و افتخاری به مراتب ارزشمند‌تر از گذشته باشیم.

آقای روحانی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با وجود ثروت و قدرت زیاد نمی‌توانند عزت ملت ایران را خدشه دار کنند، تصریح کرد: امید به قدرت بی‌پایان الهی و حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان امتیازی است که ملت ایران از آن بهره‌مند هستند و می‌توانند با استفاده از آن در برابر هر قدرتی ایستادگی کنند.

رئیس جمهور افزود: خدماتی که دولت به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا ارائه می‌کند در برابر کار بزرگی که ایثارگران و جانبازان به انجام رسانده‌اند بسیار ناچیز است و تنها این اقدامات ادای وظیفه و دین است.

آقای روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران به وجود جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا افتخار می‌کند و ما این حضور را مایه برکت برای کشور و ملت می‌دانیم، گفت: جانبازان شهیدان زنده و به قول رهبر معظم انقلاب، تابلوی تمام‌نمای ایثار و ایستادگی در میان جامعه و سند بزرگ ایستادگی، صبر، مقاومت و عزت ملت ایران هستند.

رئیس جمهور، انسجام، وحدت و یکپارچگی را رمز موفقیت ملت ایران برشمرد و اظهار داشت:‌ افتخار ما این است که بتوانیم خدمتگزار کوچکی برای ملت، جانبازان و ایثارگران باشیم و امیدواریم عزتی که جانبازان وایثارگران در 8 سال دفاع مقدس برای کشور به ارمغان آوردند روز به روز گسترده‌تر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با وجود جنایت‌ها و اقدامات غیرانسانی دشمنان در منطقه، ایران عزیز در سایه اقتدار مردم و رهبری معظم، در امنیت کامل به سر می‌برد،  گفت: ثبات و امنیت امروز کشور فتح و پیروزی‌ای است که خداوند در سایه ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران به ما عنایت کرده است.

آقای روحانی در پایان این مراسم با جانبازان حاضر در مراسم دیدار کرد و با آنان در فضایی صمیمی به گفتگو پرداخت و با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، آقای شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،  گزارشی از اقدامات انجام گرفته در جهت رسیدگی به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا ارائه کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز