تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
حبیبی در گفت‌وگو با اخبار معاصر خبر داد

برنامه پایداری،موتلفه و ایثارگران برای دیدار با شخصیت‌های اصولگرا

دبیرکل حزب موئتلفه از برنامه مشترک موتلفه، پایداری و ایثارگران برای دیدار با تمامی شخصیت‌های تاثیرگذار جریان اصولگرایی خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۴
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موئتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی اخبار معاصر، با اشاره به جلسات مشترک برگزار شده بین حزب موتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران طی 10 ماه گذشته، اظهار داشت: محوریت اصلی این جلسات مباحث مربوط به وحدت اصول‌گرایان بوده است. هدف ما از شروع این گفت‌وگوهای مشترک سه‌جانبه به هیچ‌وجه محدود شدن این مذاکرات در تبادل‌نظر سه تشکل نبوده، بلکه به دنبال راهکار عملیاتی برای تحقق وحدت کلیه تشکل‌های اصول‌گرا بوده‌ایم.

حبیبی با بیان اینکه وحدت تنها گزینه پیش روی اصول‌گرایان به حساب می‌آید، تصریح کرد: ما از همان ابتدا معتقد بودیم مذاکرات بین اصول‌گرایان باید از جایی شروع شود؛ لذا این سه تشکل در این زمینه پیشقدم شده‌اند. هدف اصلی از شروع این مذاکرات سه‌جانبه رسیدن به یک ائتلاف کامل بین مجموعه اصول‌گرایان است.

وی افزود: هدف ما تتشکیل شورایی از مجموعه اصول‌گرایان است؛ به طوری که همه اصول‌گرایان در این مجموعه جای داشته باشند. این ائتلاف برای انتخابات زمانی استحکام لازم را خواهد داشت که با محوریت روحانیت شکل گرفته باشد. حبیبی با بیان اینکه معتقدم ائتلاف اصول‌گرایان با محوریت روحانیت هدف اصلی بسیاری از اصول‌گرایان می‌باشد، تاکید کرد: تشکل‌های موتلفه، پایداری و ایثارگران با همین هدف جلساتی را طی ماه‌های متوالی برگزار کرده‌اند.

وی در تشریح شرایط فعلی تشکل‌های اصول‌گرا و مقایسه آن با مقطع برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در سال 92، افزود: امیدواری من برای ایجاد ائتلاف بین اصول‌گرایان با محوریت روحانیت، نسبت به مقطع مذکور افزایش پیدا کرده است. به نظر ما اصولگرایان برای سامان دادن یک رقابت جدی با رقبای انتخاباتی خود در مجلس شورای اسلامی تنها یک راه پیش رو دارند و آن هم ائتلاف بین مجموعه اصولگرایان است. ما فکر می‌کنیم این ضرورت را همه اصول‌گرایان یا اکثریت قریب به اتفاق آنها درک کرده‌اند.

وی افزود: من از این درک مشترک اصول‌گرایان مطلع هستم و شواهدی در طول مذاکرات با مجموعه‌های اصول‌گرایی وجود داشته که نشان می‌دهد می‌توان امیدوار بود تا این ائتلاف با کمک خداوند متعال شکل بگیرد.

حبیبی در پاسخ به سوالی در زمینه رایزنی با دیگر تشکل‌های اصول‌گرا در این زمینه، تصریح کرد: روند توسیع دایره گفت‌وگوها شروع شده است. اگر بخواهم مثال بزنم می‌توانم بگویم که این سه تشکل تاکنون مذاکراتی را با جبهه پیروان خط امام و رهبری داشته‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: ما در حالی که با دو تشکل ایثارگران و پایداری مذاکرات طولانی و مفیدی داشتیم، عضو جبهه پیروان هم هستیم و خواهیم بود. منتهی یک مذاکرات مقدماتی بین مدیریت جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور مسئولان جبهه پایداری، موئتلفه و ایثارگران صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم دائماً بایستی این دایره را وسعت بدهیم، به طوری که تمامی مجموعه اصول‌گرایان در داخل این دایره جای بگیرند. ما در اقدامات بعدی طبیعتاً به سراغ برخی از شخصیت‌های اصول‌گرا هم خواهیم رفت.

حبیبی با بیان اینکه یک سری از شخصیت‌ها و تشکل‌های اصول‌گرا- جدای از مذاکرات سه‌جانبه ما- با یکدیگر مذاکراتی داشته‌اند، اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم تقریباً مذاکرات دیگر هم حول و حوش ائتلاف اصول‌گرایان انجام شده و من به مذاکرات دیگران هم در این زمینه خوشبین هستم.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سوالی در زمینه فرمول وحدت اصول‌گرایان، تصریح کرد: ما به دنبال تشکیل شورای اصول‌گرایان با حضور همه آنها هستیم. منتهی معتقدیم این شورا وقتی متکی به محوریت روحانیت باشد طبیعتاً قوام و دوام آن بیشتر خواهد بود. وی با بیان اینکه مسئله محوری و اصلی مجتمع شدن تشکل‌های اصول‌گرا زیر یک پرچم واحد است، تصریح کرد: مسئله اصلی وحدت است و سازوکار چگونگی شکل‌گیری این وحدت در همان زمان خود به خود تعیین خواهد شد.

حبیبی افزود: طبیعتاً وقتی اصول‌گرایان در یک پروسه به یکدیگر نزدیک شدند آن وقت سازوکاری برای پیشبرد فعالیت‌های انتخاباتی به وسیله یک مدیریت مورد توافق شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت‌های اصول‌گرای مورد مذاکره سه تشکل پایداری، موئتلفه و ایثارگران، اظهار داشت: ما هنوز مذاکره سه‌جانبه با شخصیت اصول‌گرایی به طور مشترک انجام نداده‌ایم، اما طبیعتاً هرکس جزو رقبای ما نیست و در اردوگاه اصول‌گرایی است-ولو با داشتن سلیقه‌های مختلف- برای مذاکره در برنامه ما قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز