تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

احکام جدید بازنشستگان تهرانی صادر شد

کد خبر: ۲۱۸۷۸
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: احکام جدید بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی صادر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حسین امیری‌گنجه اظهار کرد: عصر روز جمعه مورخ 1400/2/10 همزمان با صدور احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم‌ با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اصلاحات انجام‌شده در احکام جدید، خواسته‌های جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا حدود زیادی محقق شد.

امیری‌گنجه تصریح کرد: متناسب‌سازی حقوق با هدف افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت جامعه شریف بازنشستگان اجرا شده و این قانون به گونه‌ای اجرا شد که حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ماه سال 1399 حداقل 50% افزایش دارد و هیچ بازنشسته تأمین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از یک و نیم برابر اسفند ماه سال 1399 نخواهد بود.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: با اجرای متناسب‌سازی در سال جاری منابع مربوط به پرداخت مستمری‌ها از حدود 9500 میلیارد تومان سال گذشته به 16 هزار و 800 میلیارد تومان در سال 1400 رسید.

وی گفت: نخستین مرحله متناسب‌سازی سال گذشته (1399) انجام شد که رضایت جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در پی داشت. اما با  افزایش حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌ها؛ ایجاد مطالبه در میان بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز احساس شد. در این راستا و از زمان بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابع به تأمین اجتماعی تلاش فراوانی از سوی معاون رئیس‌جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی  و کانون بازنشستگان و ... صورت گرفت که در بودجه سال 1400 نیز پرداخت بخشی از دیون معوقه دولت به سازمان تأمین اجتماعی تصویب شد که امیدواریم با توجه به مشکلات اقتصادی و بحران تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها و عدم منابع پایدار بیمه‌ای، هرچه زودتر بودجه تعریف‌شده برای اجرای متناسب‌سازی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بازنشستگان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز