تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
بحران همه‌گیری کرونا

هفته‌های وحشتناک پیش روی هند

عفونت‌ها از ماه فوریه در هند افزایش یافته است که در حقیقت عواقب فاجعه‌بار تصمیمات دولت برای عدم ممنوعیت تجمع جمعیت عظیم در جشنواره‌های مذهبی هندوها و تجمعات سیاسی قبل از انتخابات ایالت است.
کد خبر: ۲۱۹۳۲
به گزارش معاصر به نقل از آسوشیتدپرس، عفونت‌ها و مرگ و میر ناشی از کووید- 19 با سرعت نگران‌کننده‌ای در هند در حال افزایش است و هیچ چشم‌اندازی برای پایان بحران وجود ندارد و یک متخصص ارشد هشدار می‌دهد که هفته‌های آینده برای این کشور با جمعیت نزدیک به 1.4 میلیارد نفر «وحشتناک» خواهد بود.

شمارش رسمی موارد مبتلایان به ویروس کرونا در هند سه شنبه گذشته از 20 میلیون نفر گذشته است که در سه ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است، در حالی که مرگ و میرها به طور رسمی از 220،000 نفر گذشته است. همانطور که این اعداد و ارقام حیرت‌آور است، اعتقاد بر این است که ارقام واقعی بسیار بالاتر هستند و این یک انعکاس آشکار از مشکلات در سیستم مراقبت‌های بهداشتی است.

این کشور شاهد صحنه‌هایی از مرگ مردم در خارج از بیمارستان‌های غرق در حادثه و سوزاندن  جنازه است که آسمان شب را روشن می کنند.

عفونت‌ها از ماه فوریه در هند افزایش یافته است، در حقیقت عواقب فاجعه‌بار تصمیمات دولت برای عدم ممنوعیت تجمع جمعیت عظیم در جشنواره‌های مذهبی هندوها و تجمعات سیاسی قبل از انتخابات ایالت است.

راجش بوشن، عالی‌ترین مقام بهداشت هند، ماه گذشته از حدس و گمان در مورد اینکه چرا مقامات آمادگی بهتری ندارند، خودداری کرد. اما هزینه این عدم آمادگی کاملا مشخص است: مردم به دلیل کمبود کپسول اکسیژن و تخت بیمارستان یا اینکه نتوانستند آزمایش کووید- 19 را انجام دهند، می‌میرند.

میانگین رسمی موارد تازه تأیید‌شده هند در روز از بیش از 65000 مورد در اول آوریل به حدود 370،000 رسیده است و مرگ و میرها در روز رسما از بیش از 300 به بیش از 3000 رسیده است.

روز سه شنبه، وزارت بهداشت 357229 مورد جدید را در 24 ساعت گذشته و 3449 مرگ ناشی از کووید- 19 را گزارش داد.

دکتر آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون در ایالات متحده  گفت که او نگران است چرا که که سیاستگذاران هندی که با آن‌ها در تماس بوده معتقدند در چند روز آینده همه چیز بهبود می‌یابد.

او بیان کرد: «من نگران شده ام ... سعی کردم به آنها بگویم، اگر همه چیز خیلی خوب پیش برود ، تا چند هفته آینده همه چیز وحشتناک خواهد بود. و ممکن است این موج همه‌گیری خیلی طولانی تر شود»

جها گفت که تمرکز باید روی اقدامات «کلاسیک» بهداشت عمومی باشد: قرنطینه هدفمند، آزمایش بیشتر، ماسک زدن همگانی و جلوگیری از برگزاری اجتماعات بزرگ.

وی گفت: «این راهکارها همان چیزی است که می‌تواند بر این موج همه‌گیری فائق آید».

آمار مرگ و میر و عفونت غیر قابل اعتماد به نظر می‌رسد، زیرا آزمایش‌ها محدود  و گزارش‌ها ناقص است. به عنوان مثال، دستورالعمل های دولت از ایالت‌های هند می خواهند موارد مشکوک به کووید -19 را هنگام ثبت مرگ، جزئی از آمار مبتلایان محسوب کنند اما بسیاری از ایالات از انجام این مهم خودداری می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز