تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

آیا عربستان سعودی به دنبال تولیدکننده داخلی خودرو برقی است؟

عربستان سعودی مشاورانی از جمله گروه مشاوره بوستون را استخدام کرده است تا بنا به گفته افراد مطلع شرایط خود را در زمینه داخلی تولید خودرو برقی خود بررسی کنند.
کد خبر: ۲۱۹۳۴
منابع به بلومبرگ نیوز گفتند: عربستان سعودی مشاورانی را برای تحقیق در مورد ایجاد تولیدکننده خودروهای الکتریکی داخلی خود استخدام کرده است.

به گزارش معاصربه نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی مشاورانی از جمله گروه مشاوره بوستون را استخدام کرده است تا بنا به گفته افراد مطلع شرایط خود را در زمینه داخلی تولید خودرو برقی خود بررسی کنند.

افرادی که خواستار شناسایی‌نشدن به دلیل علنی نبودن رایزنی‌ها هستند، این پروژه به برنامه های موجود برای ایجاد زیرساخت های خودرو در کشور و تقویت تولیدات محلی مرتبط است.

سخنگوی صندوق ثروت حاکمیت عربستان سعودی در حالی که از اظهار نظر در مورد پروژه های خاص خودداری می کند گفت که متعهد به رشد و تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت این کشور است.

صندوق سرمایه گذاری عمومی 400 میلیارد دلاری در چندین سال گذشته در فضای وسایل نقلیه الکتریکی فعال بوده است. این شرکت در سال 2018 سهام کوچکی در شرکت تسلا به دست آورد و مقامات در مورد حمایت از تلاش های ایلان ماسک برای خصوصی‌ساختن شرکت صحبت کردند تا زمانی که مدیر ارشد اجرایی در مورد جاه‌طلبی های خود توییت کرد. PIF تقریباً همه سهام تسلا خود را قبل از یک تجمع حماسی که در اواخر سال 2019 آغاز شد ، فروخت ، اگرچه اکنون در سودهای بزرگ سرمایه گذاری در شرکت رقیب Lucid Motors محسوب می‌شود.

افراد آشنا به این موضوع در ژانویه به بلومبرگ نیوز گفتند که PIF و Lucid در حال مذاکره در مورد ساخت یک کارخانه در نزدیکی شهر جده دریای سرخ هستند. ماه بعد، این خودروساز به توافق رسید تا با یک شرکت خرید منظور ویژه ادغام شود و به بورس عرضه شود.

ظهور خودروهای مجهز به باتری طیف وسیعی از پروژه‌های جدید وسیله نقلیه را از استارتاپ‌ها گرفته تا شرکت های دولتی مانند Togg ترکیه، که قصد دارد چندین دستگاه الکترونیکی در سال های آینده راه اندازی کند، در بر گرفته است. در حالی که عربستان سعودی منابع بیشتری برای بهره برداری از پروژه خود دارد، هر خودروساز جدیدی با طیف گسترده‌ای از رقبا در سراسر جهان روبرو خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز