تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

بازداشت منتشرکنندگان عکس شکار پرنده در اردبیل

کد خبر: ۲۱۹۹۶
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: سه نفر از افرادی که اقدام به شکار غیرمجاز و تهیه تصاویر از نحوه شکار غیرمجاز پرندگان وحوش منطقه و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف و فضای مجازی محلی خلخال می‌کردند، شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهدی کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست خلخال با بررسی و تحقیقات نامحسوس و جمع‌آوری مستندات  این سه نفر را که اقدام به شکار غیرمجاز ۹ قطعه پرنده وحشی کرده بودند را شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

او با اشاره به آثار سوء و زیانبار اجتماعی انتشار این گونه تصاویر در فضای مجازی گفت: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع ارزشمند ملی آن که متعلق به آحاد جامعه است، افرادی که علاوه بر دست زدن به انجام شکار غیرمجاز وحوش اقدام به انتشار تصاویر نحوه شکار غیرمجاز حیوانات می‌کنند، از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: امسال با افزایش اقدامات حفاظتی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان جمعیت وحوش منطقه افزایش و عرصه فعالیت برای شکار غیرمجاز حیوانات وحشی تنگ شده است.

کسایی بیان کرد: اخیرا پیشنهادات سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص جرایم مرتبط با محیط زیست در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح و جرایم محیط زیستی به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده  است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اظهارکرد: هرگونه اقدام به ترغیب دیگران به شکار و صید جانوران وحشی در فصول و ساعات ممنوعه از طرق راهکارهای غیرمجاز و یا اقدام برای تبلیغات و خرید و عرضه ، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها در فضای مجازی، تحت عنوان محتوای مجرمانه قابل بررسی بوده و پیگرد قانونی دارد.

شهرستان خلخال واقع در جنوب استان اردبیل با برخورداری از بزرگترین منطقه حفاظت شده با وسعت بیش از ۸۶ هزار هکتار به عنوان قطب بزرگ حیات وحش با گونه‌های جانوری مختلف این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : شکار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز