تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

شهردار آبادان به خاطر زدن واکسن استیضاح می‌شود

کد خبر: ۲۲۰۰۰
عضو شورای شهر آبادان از استیضاح شهردار این شهر در ارتباط با موضوع استفاده از واکسن پاکبانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حمید کوراوند عضو شورای شهر آبادان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حدود ۱۰ روز پیش اعضای شورای شهر با طرح سوال از شهردار آبادان خواستم که در خصوص استفاده از واکسن پاکبانان توضیحات خود را ارائه دهد پاسخ محمود رضا شیرازی امروز در صحن شورای شهر آبادان قرائت شد.

وی افزود: در این نشست، شهردار آبادان پیرامون سؤاستفاده از واکسن پاکبانان توضیحات خود را ارائه کرد که هفت عضو حاضر شورا در این نشست، از پاسخ محمودرضا شیرازی قانع نشدند.

عضو شورای شهر آبادان تصریح کرد: همچنین، رئیس شورای شهر آبادان پیرامون لکه‌گیری آسفالت معابر، از شهردار آبادان سوالاتی را مطرح کرده بود که پاسخ شیرازی در این خصوص نیز، مورد قبول اعضای شورا قرار نگرفت.

 در این نشست آرش بهفر و ناصر کعبی، دو عضو شورای شهر آبادان غایب و سایر هفت عضو شورای شهر آبادان از پاسخ محمودرضا شیرازی قانع نشدند.

برابر قانون هر گاه حداقل یک سوم کل اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع نشوند جلسه استیضاح با حضور شهردار حداکثر تا ده روز کاری در صحن علنی شورای شهر برگزار و در نهایت عزل یا ابقاء شهردار به رأی گذاشته می‌شود.
 
جلسه استیضاح شهردار آبادان روز یکشنبه آینده ۱۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس،انتشار خبر استفاده شهردار آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها موجی از انتقادات را در پی داشت به ویژه آنکه ۱۱ فروردین سال جاری نیز خبر مشابهی در مورد شهردار اهواز و جمعی از مدیران این شهرداری منتشر شد.

 بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مدیران شهرداری شهر آبادان با سهمیه پاکبان ها واکسن کرونا تزریق کردند.

فعالان اجتماعی و رسانه‌ای معتقدند درصورتی که با تخلف شهردار اهواز برخورد می‌شد، این اتفاق در آبادان رخ نمی‌داد‌.

سلیمانی استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا با وجود دستور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در مورد عزل افرادی که خارج از نوبت از واکسن پاکبانان استفاده کردند، با شهرداران اهواز و آبادان برخوردی صورت نگرفت، عنوان کرد: شورای شهر به عنوان نهادی که شهرداران را انتخاب می‌کند باید برخورد مناسب با شهرداران را انجام دهد و در صورت تخلف آن‌ها را به دادسرا ارجاع دهد.

محمدرضا ایزدی عضور شورای شهر اهواز گفته است: چند روز از استعلام شورای شهر اهواز از مرکز بهداشت در خصوص لیست افراد دریافت کننده واکسن و به‌ویژه ماجرای واکسن زدن شهردار اهواز می‌گذرد اما هنوز پاسخ نامه ما را نداده‌اند.

وی افزود: تعجب می‌کنم که در اهواز که مرکز استان است، چرا باید پاسخ یک نامه و استعلام، انقدر طول بکشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آبادان کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز