تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°

۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند

نامه‌نگاری سِرّی محمود عباس با نتانیاهو

روزنامه "هاآراتص" در گزارشی از نامه‌‌نگاری سِرّی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۵
اخبار معاصر: پایگاه العربی الجدید گزارش داد: روزنامه صهیونیستی هاآراتص امروز سه شنبه در گزارشی از نامه‌ نگاری سری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نوشته این روزنامه، محمود عباس در این نامه تأکید کرده است که وی قصد ندارد لغو توافق‌نامه اوسلو یا انحلال تشکیلات خودگران فلسطین را اعلام کند.

آمادگی ابومازن برای تغییر مضمون سخنرانی‌اش در سازمان ملل

محمود عباس در این نامه همچنین از آمادگی برای تغییر مضمون سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صورت تغییر اوضاع میدانی خبر داده است.

هاآراتص به نقل از چهار سفیر سابق اسرائیل در فرانسه که در حضور شهردار پاریس با محمود عباس دیدار کرده‌اند، نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موضوع این نامه خود را که از طریق مئیر شطریت یکی از وزرای سابق اسرائیل برای نتانیاهو ارسال کرده، به اطلاع این سفرا رسانده است.

آمادگی عباس برای دیدار با نتانیاهو

به نوشته این روزنامه، محمود عباس در این نامه تأکید کرده که وی آماده دیدار با نتانیاهو است، اما طرف سومی وجود دارد که مخالف این امر است. البته محمود عباس نامی از این طرف سوم نبرده است.

به گفته این چهار سفیر اسرائیلی که با رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرده‌اند، نامه محمود عباس به نتانیاهو همچنین در برگیرنده مضمون سخنان وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

این سفرا گفتند که محمود عباس خطاب به نتانیاهو گفته است که در صورت ادامه رکود سیاسی موجود، وی هرگز نمی‌تواند اجرای توافق‌نامه‌های اوسلو را ادامه داده یا به آنها به طور کلی پایبند باشد.

محمود عباس همچنین به این چهار سفیر رژیم صهیونیستی اطلاع داده است که وی قبل از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه و جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند.

محمود عباس به دنبال سرنخی از اسرائیل

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین به این سفرا گفته است که وی عملا به دنبال سر نخی از اسرائیل یا جامعه بین الملل برای جلوگیری از ایجاد یک بحران شدید است.

محمود عباس همچنین به سفرا اعلام کرده است که همچنان فضا برای تغییر اوضاع میدانی وجود دارد و اگر چنین چیزی رخ دهد وی مضمون و شیوه سخنرانیش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ولو در لحظات پایانی را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز