تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

آل‌سعود مولود نجس استکبار جهانی است

امام جمعه مشهد گفت: این بی‌کفایتی آل‌سعود،‌ حساب شده است و این عناصر بی‌کفایت،به وسیله استکبار جهانی گزینش شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۷۱
اخبار معاصر : آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی در صحن جامع حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: بی‌کفایتی شیطانی و نابه‌کارانه آل سعود در عید قربان را برای امت اسلام به عزا تبدیل کرد .

امام جمعه مشهد ادامه داد: این بی‌کفایتی،‌ حساب شده است و این عناصر برای این موضوع توسط استکبار جهانی گزینش شده‌اند.

علم‌الهدی با بیان اینکه جاسوس انگلیسی در خاطرات خود از تاسیس وهابیت می‌گوید: به دنبال براندازی حج هستیم و حج نباید به عنوان کنگره اسلام وجود داشته باشد، افزود: آنان به قصد براندازی اساس حج، حکومت نجس آل‌سعود را مشخص کردند و این بی‌کفایتی عمدی و ارادی دنیای استکبار است که مولود بی‌کفایت خود را مامور حج کرده است.

وی با اشاره به حوادث سال‌های گذشته در آیین حج اظهار داشت: در سال 1354 بنده در منا شاهد بودم 4 هزار نفر نابود شدند و خیمه‌ها می‌سوخت و آنان از امکانات خود برای کمک‌رسانی استفاده نمی‌کردند تا مردم در آتش بسوزند و در سال 1990 در تونل منتهی به مسجدالحرام یک هزار و 426 نفر کشته شدند، همچنین در سال 1992 بر اثر ازدحام در پل جمرات 270 هزار زائر به پایین پرتاب شدند و در سال بعد هم این‌گونه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سال 1382 در رمی جمرات و در سال 2006 هم اینگونه جنایت‌ها رخ داد، تصریح کرد: امسال نیز شاهد دو حادثه بزرگ در مکه بودیم.

وی با بیان اینکه در جریان حادثه فجیع سقوط جرثقیل موسسه میراث اسلامی مکه  عامل آن را  اهمال دولت و مسئولان سعودی می‌داند، ادامه داد: این سقوط مربوط به شرکت ساختمانی پسر ملک سلمان بوده یعنی این اثر مستقیم جنایت این حکومت نابه‌کار و مسئله طوفان مطرح نبوده و این کشتار عمدی حجاج بوده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در حادثه دیروز، طی تماس تلفنی مدیرکل حج و زیارت استان اعلام شد که هزار جنازه جمع‌آوری شده‌ و 500 جنازه بر روی زمین مانده است، تاکید کرد: عزیزان ما در خراسان و سایر استان‌ها عمدا کشته شدند و سعودی‌ها اجازه ندادند نیروهای امدادی زائران را نجات دهند.

وی افزود: اصل قصه بر این قرار است که روزنامه‌های کشورهای عربی نوشته‌بودند که مردم از یک سو به جمرات می‌رفتند و از یک سو بر می‌گشتند و اسکورت سلطنتی پسر ملک سلمان عکس حرکت مردم به همراه نیروهای امنیتی خود رفت و آمد می‌کرده است و مردمی که در حال رفتن بودند با یکدیگر برخورد کردند، هرچند دولت سعودی این موارد را تکذیب کرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: تنها حکام مستبد قرون وسطی در حرکت خود مردم را قربانی می‌کردند و یک افراطی گفته است که چون ایرانی‌ها شعار می‌داند درگیری شده است و مردم به جان هم افتاده‌اند!

وی با بیان اینکه ما اکنون بر عزای صدها عزیز خود نشسته‌ایم در حالی که ملک سلمان از پشت شیشه قصر خود جزئیات جنایت را دیده است، تاکید کرد: وی گفته است که مقصران را گردن بزنید در حالی که پسر وی مسئول اصلی این جنابت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز گذشته عناصر مزدور عربستان در صنعا مردم را در جریان نماز عید قربان به خاک و خون کشیدند و مردم یمن را به قتل رساندند و عناصر داعش نیز در سوریه زن، مرد و کودک را کشتند، گفت: ریشه این حوادث به نفوذ آمریکا در منطقه برمی‌گردد و همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند نفوذ سیاسی آمریکا از نفوذ اقتصادی آنان خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: حالا فهمیدید که حقوق بشر ملعبه آمریکاست و جزو دست‌سازهای بشر برای استکبار جهانی است و هنگامی که رئیس سازمان حقوق بشر آمریکا، عربستان سعودی باشد دیگر این سازمان آبرویی ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نباید بگذاریم آمریکا نفوذ کند، گفت: در فضای بعد از برجام می‌گویند جهان برای ما آماده شده است، آیا آمریکای دریوزه است؟ رهبری فرمودند آمریکا جهان نیست و گرگ درنده مسلط بر بشر است.

وی با اشاره به اعلام سه روی عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند و این بدان معناست که وجود حضرت بقیه‌الله عزادار است لذا باید محترم بشمارید، سیاه بپوشید و پرچم‌های سیاه باید توسط مدیریت شهری در فضای شهرها بلند شود.

علم‌الهدی گفت: امیدواریم این شهدا با شهدای دشت کربلا محشور شوند و روی سیاه و بی‌آبرویی برای این عاملان مزدور و ناپاک آمریکایی باقی بماند.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه امروز مشهد ابراز کرد: ذات مقدس پروردگار در قرآن در مقام بیان سرنوشت عناصر کافر  سه نوع عذاب شامل زنجیر، قل و آتش شعله‌ور را بیان می‌کند.

خطیب جمعه مشهد افزود: انسانی که فاقد الگوی قران باشد، وابستگی مادی‌اش در دنیا به گونه‌ای است که قدرت و ثروت به او زنجیر می‌بندد که سبب عدم خداباوری می‌شود.

وی بیان کرد: این گناهان وقتی به عذاب تبدیل شود عذابش هم مانند قل و زنجیر است، با این نگرش گناهان دو گونه است نخست مانند آتش شعله‌دار است و زبانه کشیدنش ممکن است فرسنگ‌ها دورتر را بسوزاند لذا باید گفت اعمال انسان گاهی اوقات این چنین آثاری دارد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: این گناهان جوامع آینده و نسل جوان را خاکستر می‌کند، همچنین گاهی با ایجاد یک جریان انحرافی فرهنگی در جامعه سبب می‌شود شعله نمایان شود.


انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز