تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

سرلشکر رشید: نباید غافلگیر شویم

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نباید در تهدیداتی که پیش روی ماست غافلگیر شویم.
کد خبر: ۲۴۳۳
اخبار معاصر: سردار سرلشکر غلامعلی رشید در مراسم ابلاغ حکم رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به گستردگی تهدیدات داخلی و خارجی پیش روی جمهوری اسلامی ایران افزود: تهدیدات گسترده ای در عرصه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و امنیتی شاهدیم و نباید مانند جنگ هشت ساله تحمیلی دچار غفلت شویم .

او تصریح کرد : در آغاز جنگ تحمیلی با وجود گزارش هایی که بعضاً به شورای عالی دفاع می رسید و تحرکات  میدانی دشمن در آن سوی مرزها رویت می شد اما مسئولان  اقدام خاصی را انجام ندادند تا اینکه رژیم بعث جنگ را آغاز کرد .

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور نقش مهمی در مقابله با این تهدیدات دارد .

سردار رشید افزود : در عراق ، سوریه و لبنان همه نیروها از صف تا ستاد باید در برابر تهدیدات هماهنگ بوده و از انسجام  فکری و ساختاری برخوردار باشند.

او گفت : در صورتی که میان سه سطح جنگ یعنی سطوح راهبردی ، عملیاتی و تاکتیکی شکاف وجود داشته باشد زمینه های شکست فراهم می شود.

اولویت امروز سعودی ها

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز اولویت عربستان سعودی، جنگ با یمن است.

سردار سرتیپ غلامعلی رشید در مراسم ابلاغ حکم فرمانده معظم کل قوا برای سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حادثه مصیبت بار منا افزود: ما هفته خوبی را درپیش داشتیم اما دولت بی کفایت آل سعود آن را به عزا تبدیل کرد.

او با تسلیت جان باختن تعدادی از زائران بیت الله الحرام در مناسک  حج گفت : ما که 37 سال است مرد بحران های داخلی و خارجی هستیم نمی توانیم  روی دو موضوع تمرکز داشته باشیم و همواره برای اداره امور حضور میدانی در صحنه ها داریم .

سردار رشید با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران افزود : هنگامی که برای اداره امور امنیتی این اجلاس سپاه به همراه ارتش ، ناجا و صد هزار نیروی بسیج  وارد شد شاهد آن بودیم که کوچکترین خللی در برگزاری مراسم به وجود نیامد ، البته تعداد افرادی که در این اجلاس شرکت کردند  بسیار کمتر از مراسمی مانند مناسک حج است اما مسئولین کشورها حضور داشتند از این رو حساسیت بالایی داشت .

او گفت : دولتمردان بی کفایت، جوان و بی تجربه عربستان که  به فکر عیاشی اند  فکر می کردند پس از درگیر شدن با یمن می توانند دو هفته ای کار این کشور را تمام کنند اما بیش از 6 ماه است که در این کشور گرفتار شده اند.

سردار رشید افزود : آل سعود در دهه های گذشته همواره در جهت منافع آمریکا  و انگلیس حرکت کرده و امروز الگوی رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است .

او گفت : اگر آل سعود در جنگ با یمن از این میدان  فائق آید جنگ های دیگری را به راه خواهد انداخت .

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز