تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

10 ترفند مخفی در iOS 9

سیستم عامل جدید آیفون دارای ویژگی های مخفی است که احتمالا کاربران از آن بی اطلاع هستند.
کد خبر: ۲۵۶۸
اخبار معاصر : همزمان با رونمایی از دو گوشی آیفون 6S و 6S Plus در 12 کشور، سیستم عامل iOS 9 به صورت پیش فرض در این دو گوشی عرضه شده است.

اپل نسخه 9 سیستم عامل آی او اس را در کمتر از 2 هفته پیش برای دستگاه آیفون 4اس به بعد و آیپد و آیپاد منتشر کرد؛ بسیاری از کاربران ios  خود را به نسخه جدید بروزرسانی کردند اما ممکن است با همه ویژگی های نهان و آشکار آن آشنا نباشند؛در این گزارش به برخی از ترفندهای پرکاربرد نسخه جدید ios اشاره خواهیم کرد.

1.در اپلیکیشن Maps اگر بر روی نوار جستجو تپ کنید، میتوانید با انتخاب آیکون مربوطه، لیستی از تمام مکان های نزدیک تان اعم از رستوران، مراکز سرگرمی، درمانگاه و مراکز خدماتی را مشاهده کنید.

10 ترفند مخفی در iOS 9

2. برای پرداخت از طریق گوشی اپل (Apple Pay) نیازی به باز کردن صفحه اصلی و ورود رمز گوشی ندارید بلکه اگر دوبار پشت سر هم دکمه Home گوشی را فشار دهید خدمات پرداخت برای شما باز می شود.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

3.Siri نام یک دستیار صوتی در iOS است. در IOS 9 این امکان وجود دارد تا با دکمه Ring دستیار Siri را ساکت کنید! برای فعال کردن این قابلیت کافیست به قسمت Voice Feedback دستیار Siri بروید و آن را از "Always” به "Control With Ring Switch” قرار دهید.


10 ترفند های مخفی در iOS 9

4.دیگر لازم نیست برای تغییر تنظیمات بخش های متفاوت سیستم به دنبال تنظیمات خاص آن بگردید. اکنون میتوانید در قسمت تنظیمات چیزی را که می خواهید جستجو کنید.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

5.درسیستم عامل جدید، مصرف باتری بهینه تر شده است. قابلیت های جدیدی مانند Low Power  مصرف باتری را محدود می کند و در زمانهایی که نیاز به روشن ماندن گوشی تان به مدت طولانی تری دارید،انرژی مصرفی فعالیت های شبکه، رفرش شدن برنامه ها در پس زمینه و نور صفحه  کنترل می شوند.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

6.میانبر جدیدی برای تماس یا ارسال سریع تر SMS به IOS اضافه شده و با جستجوی مخاطب مورد نظرتان در قسمت جستجوی کلی یا به اصطلاح جهانی سیستم عامل میتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

7. مخفی کردن تصاویر در نسخه جدید سیستم عامل سریع تر و روان تر شده است. تنها کافیست هر تعداد تصویر که تمایل به پنهان کردن آن دارید را انتخاب و پس از انتخاب گزینه اشتراک و با لمس دکمه پنهان آن ها را مخفی کنید.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

8. گفتنی است؛ اپل توجه خاصی به قسمت باتری و انرژی دستگاه داشته است و قسمتی را طراحی کرده تا میزان استفاده هر کدام از اپلیکیشن ها از باتری را به صورت زیر نظر داشته باشید.


10 ترفند های مخفی در iOS 9

9.حالت مطالعه در مرورگر Safari که مناسب خواندن صفحه های تمام متنی میباشد، قابلیت های جدید دریافت کرده است. کاربران میتوانند نوع فونت، سایز آن و رنگ پس زمینه را تغییر دهند تا حالت دلخواه خودشان را اعمال کنند.

10 ترفند های مخفی در iOS 9

10. قابلیت جدیدی به آی او اس ۹ اضافه شده که به کاربر امکان می دهد با فعال کردن آن، نوتیفیکیشن های دریافتی از یک برنامه را یکجا و به صورت گروه نشان دهد تا مدیریت نوتیفیکیشن ها راحت تر صورت گیرد؛ کافی است از این مسیر اقدام شود :Settings  Notifications > Group by App

10 ترفند مخفی در iOS 9


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز