تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

از ناسزاهای رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

دختر ایرانی تیپ پسرانه می‎زند، در خیابان درگیر می‎شود و از پنجره اتاقش به بیرون می‎پرد تا به پارتی شبانه برسد. علت و راه‎های که هدایت کننده دختر و پسران ایرانی به این مسیرها هستند چه می‎تواند باشد.
کد خبر: ۲۵۷۶

اخبار معاصر: دختر ایرانی تیپ پسرانه می‎زند، در خیابان درگیر می‎شود و از پنجره اتاقش به بیرون می‎پرد تا به پارتی شبانه برسد. علت و راه‎های که هدایت کننده دختر و پسران ایرانی به این مسیرها هستند چه می‎تواند باشد.

علت ناهنجاریهای دختر ایرانی

از ناسزاها رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

سقوط دو دختر از طبقه چهارم هنگام فرار از خانه برای رفتن به مهمانی، سه دختر همکلاسی خود را گروگان گرفتند، دستگیری دختری که با لباس پسرانه سعی داشت وارد استادیوم شود اینها تنها چند نمونه از خبرهایی است که در مدت زمانی کوتاه از دختران نوجوانی که با بروز رفتارهای پسرانه دست به گانگستر بازی زدند منتشر شده است.

از ناسزاها رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

از اینها که بگذریم فقط کافی است یک روز بعد از ظهر گذری به پارک های سطح شهر تهران بیندازید تا با دختران بسیاری مواجه شوید که با پوشیدن لباسهای پسرانه از کلاه، شلوار گرم کن، کتانی و بلوزهای گشاد و کوتاه گرفته تا بروز رفتارهای پسرانه و استفاده از تکه کلامهای پسرانه سعی در نشان دادن رفتاری دارند که شاید حتی تا همین چند سال پیش تعجب برانگیز بود.

مطالعاتی که طی سالهای اخیر در رابطه با هویت جنسی افراد انجام شده نشان میدهد که دختران ایرانی به شدت به رفتار پسرانه گرایش داشته و اگر قرار باشد خودشان جنسیتشان را مشخص کنند حتما جنسیت مذکر را انتخاب خواهند کرد. همین مساله نشان میدهد که موضوع هویتیابی دختران و پذیرش الگوهای دخترانه طی سالهای اخیر تا چه اندازه مورد غفلت قرار گرفته است.

از ناسزاها رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

شاید در گذشته به ندرت پیش میآمد که دختران در مکانهای مختلف از داخل محیط مدرسه گرفته تا کوچه و خیابان با یکدیگر گلاویز شوند و زدو خورد داشته باشند. اما تصویر کتک کاری دختران نوجوان و رد و بدل کردن رکیکترین ناسزاها دیگر تبدیل به یک امر عادی شده است.

غفلت از این مساله در حالی است که هویت یابی جنسی یکی از اساسیترین مواردی است که باید مورد توجه نظام آموزشی و فرهنگی هر جامعهای باشد. چرا که بیتوجهی به این مساله زمینه ساز بسیاری از تعارضات میان فرزندان و اعضای خانواده و فرد و جامعه خواهد بود که آسیبهای بسیاری را در پی دارد.

جابهجایی هویت جنسی در بین دختران و پسران آثار خود را با شکلهای گوناگون از نوع پوشش و آرایش ظاهری تا قبول مسئولیت در زندگی طی سالهای اخیر در جامعه نشان داده است.

از ناسزاها رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

از سویی دیگر هر روز به تعداد دختران معتاد افزوده شده و بسیاری از مسائل اجتماعی به سوی زنانه شدن پیش میرود. اکنون نسبت به سالهای گذشته تعداد مجرمان زن بسیار افزایش یافته است و در بسیاری از زمینههای مجرمانه از فروش مواد گرفته تا باندهای قاچاق و فساد و قتل و غارت شاهد حضور زنان هستیم.

همه این موارد نشان میدهد که شاید بسیاری گمان کنند بروز رفتارهای پسرانه در میان دختران تنها مختص دوران نوجوانی است اما نباید فراموش کرد که این دوران عمیقترین تاثیرات را تا پایان عمر بر روی فرد باقی میگذارد.

از همینجاست که هر روز از تعداد دخترانی که نقشهای اجتماعی زنانه را میپذیرند کاسته شده و بر تعداد دخترانی که از این نقشها گریزان اند افزوده می شود. این افراد وقتی وارد دوران جوانی میشوند به سختی حاضر به ازدواج و به ویِژه بچهدار شدن هستند.

از ناسزاها رکیک تا تیپ‎های پسرانه دختر ایرانی

کم کم وظایفی که مختص دختران است، مثل مادر بودن و همسر بودن به دست فراموشی سپرده شده و در عوض آن شغلهای مردانه در دست زنان افتاده است. امروزه در بسیاری از مشاغل که به صورت سنتی در حیطه توانایی مردان شناخته میشد، زنان و دختران مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

منبع: تبیان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز