تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

وزیر کشور: خشکسالی، کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برقی‌آبی، گرمای هوا و افزایش مصرف عوامل اصلی قطعی برق

کد خبر: ۲۶۰۴۵
وزیر کشور با اشاره به استقرار دولت جدید تا یک‌ماه آینده، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله دولت جدید با استفاده از تجربه مدیران فعلی به عنوان مشاورینی که آمادگی ارائه مشاوره دارند؛ بتواند در تحقق‌بخشی به مطالبات مردم و برنامه‌های خود استفاده لازم را داشته باشد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، در پایان نشست روز دوشنبه(۱۴ تیر) استانداران سراسر کشور، که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح مباحث نشست پرداخت و گفت: در این نشست، گزارش استانداران از نحوه برگزاری انتخابات، وضعیت تامین کالاهای اساسی و انتقال تجربیات به دولت آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به تلاش‌ها و زحمات استانداران، فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سال‌جاری، گفت: در این جلسه با توجه به کار عظیم و بزرگی که وزارت کشور، استانداران و  همه کارکنان وزارت کشور در همراهی، همکاری و همدلی با بقیه دستگاه‌های اجرایی اعم از نظامی، امنیتی، انتظامی، صدا و سیما، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در برگزاری چهار انتخابات در کشور داشته‌اند؛ از همه این همکاران، تقدیر و تشکر کردیم.

رحمانی فضلی با بیان این‌که در نشست امروز آخرین جمع‌بندی انتخابات را از زبان هر کدام از استانداران داشتیم؛ تصریح کرد: همه این گزارش‌ها و اقدامات مستند می‌شود تا در سالها و دوره‌های بعد انتخابات مورد استفاده قرار گیرد تا پی در پی، انتخابات‌های بهتری داشته باشیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله مهم قطعی‌های اخیر برق در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع برق یک مساله بسیار مهمی در کشور است و امروز به هر دلیلی از جمله خشکسالی، کاهش نیروگاه‌های برقی - آبی، افزایش مصرف و گرمای هوا  با چالش کمبود برق در کشور مواجه هستیم که موجب شده مردم ما در شرایط مناسبی نباشند.

رحمانی فضلی با تاکید بر این‌که در این خصوص مقرر شد استانداران با تشکیل کمیته‌های تخصصی تلاش کنند این موضوع را در استانشان مدیریت کنند؛ تصریح کرد: لازم است زمان‌بندیهای مناسب در نظر گرفته شود و حداکثر امکانات را به کار گیرند تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

وزیر کشور با اظهار این‌که متولی و مسئول تامین برق در کشور، وزارت نیرو است؛ گفت: وزارت نیرو تمام تلاش و سعی خود را در  تامین برق به خانواده‌ها می‌کند  ولی این موضوع نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌های مسئول است و در این خصوص وزارت کشور آمادگی کامل برای همکاری دارد.
موضوع تامین کالاهای اساسی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در نشست روز دوشنبه استانداران سراسر کشور بود و در این خصوص گفت: در حوزه کالاهای اساسی و قیمت‌های عمومی قرار شد دقت بیشتری در این دوره گذر صورت گیرد و خدای نکرده سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

رحمانی فضلی در خصوص وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور هم گفت: طبق گزارش ارائه شده، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور مناسب است.
وزیر کشور با اشاره به این‌که در دوره گذار از دولتی به دولت دیگر هستیم؛ خاطرنشان کرد: در جلسه امروز پیشنهاد شد همه تجربیات مستند شود و آمادگی‌های لازم در انتقال این تجربیات وجود داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: هر استانداری که در دولت جدید به استان اعزام شد؛ استانداران آمادگی لازم را دارند که تجربیات و  همه کارهایی که در استان انجام داده‌اند و به اضافه پیشنهادات در خصوص معرفی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را منتقل کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما ضمن این‌که تا الان به صورت  موثر و فعال کارمان را در انجام مسئولیت‌های خودمان انجام داده‌ایم؛ وظیفه خود می‌دانیم، این وظایف را تا آخر این دولت با دقت، جدیت و با انگیزه بالا انجام دهیم.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله دولت جدید که تا یک‌ماه آینده مستقر خواهد شد، با استفاده  از تجربه همه مدیران فعلی به عنوان مشاورینی که آمادگی ارائه مشاوره دارند؛ بتواند در تحقق‌بخشی به مطالبات مردم و برنامه‌های خود استفاده لازم را داشته باشد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قطعی برق
ارسال نظر

آخرین اخبار روز