تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
با کاشت تراشه مغزی

آژانس دفاعی امریکا ابرسرباز می‎سازد+تصاویر

ستوان یکم جی پارک هنگام آزمایشات روان‌ شناختیِ پیش از اعزام در پایگاه ارتش در فورت کمپل در کنتاکی .
کد خبر: ۲۶۰۶
اخبار معاصر: «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» امریکا در حال اجرای برنامه‌ای است که بر مبنای آن تراشه‌هایی در مغز نیروهای امریکایی کاشته می‌شود تا به سوپر سرباز تبدیل شوند.

شبکه فیوژن یکشنبه (5 مهر) به نقل از کتاب تازه منتشر شده «مغز پنتاگون» (The Pentagon’s Brain) از نویسنده مشهور، آنی جاکوبسن، گزارش داد شاخه تحقیقاتی محرمانۀ وزارت دفاع امریکا در رؤیای خلق سایبورگ‌ (ابر قهرمان خیالی) نظامی است.

براساس این کتاب که به پیشینۀ «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا» می‌پردازد و انتشارات امریکایی «لیتل، براون و کومپانی» آن را منتشر کرده است، روند آزمایش این گونه ایمپلنت‌های مغزی «نرو پروتز» (Neuroprosthetics) آغاز شده است.

به رغم درخواست‌های جاکوبسن، وزارت دفاع امریکا از دادن مجوز مصاحبه به وی درباره این «قهرمانان روان‌زخم» امتناع کرده است.

تصویری به دست آمده از «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع امریکا» (دارپا / DARPA) در 14 سپتامبر 2015 که در آن یک دست آزمایشی مصنوعی نشان داده می‌شود که کاربر می‌تواند با استفاده از آن حس‌ها را تشخیص دهد. (عکس از AFP)

این برنامه همچنین در بهبود ناراحتی روانی و آسیب‌های مغزی سربازان که در میدان جنگ به آن دچار شده‌اند، کمک می‌کند.

جاکوبسن به رسانه رادیویی موسوم به «ان.پی.آر» گفت: «از 2.5 میلیون امریکایی که در عراق و افغانستان خدمت کرده‌اند، 300 هزار نفر با آسیب‌های روحی روانی به کشور بازگشته‌اند.»

جاکوبسن افزود: «دارپا به منظور کمک به عملکرد شناختی و بهبود برخی از این آسیب‌ها، یک سری از برنامه‌ها را آغاز کرده است. و آن برنامه‌ها بر گذاشتن تراشه‌های مغزی در داخل بافت مغز متمرکز است.»

یک ربات انسان‌نمای نیمه مستقل که در جریان «چالش رباتیک آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» امریکا در مرکز «فیرپِلِکس» در کالیفرنیا متوقف شده و درون «گاراژ ربات» درون کیسه قرار داده شده است. (16 خرداد 1394، تصویر از AFP)  

سال گذشته، نشریه «دیفنس وان» در گزارشی از فعالیت دارپا در ایجاد تراشه‌های مغزی برای درمان اختلال استرسی پس از ضایعه روانی در سربازان خبر داد.

این مجله نوشت: «ارتش امیدوار است ظرف پنج سال به نوعی پیش‌گونه دست یابد و سپس قصد دارد برای دستیابی به تایید اِف.دی.اِی (سازمان غذا و داروی امریکا) تلاش کند.»

جاکوبسن گفته است: «وقتی این همه برنامه‌های نقشه برداری بافت مغزی در جریان است، این سؤال برای بسیاری از دانشمندان پیش می‌آید که آیا این برنامهها در شکستن مانع هوش مصنوعی که مدت مدیدی است برای دستیابی به آن تلاش می‌شود، مؤثر خواهد بود.»

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آژانس دفاعی امریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز