تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

خانه‌های خالی مسکن مهر هم مشمول مالیات می‌شوند؟

کد خبر: ۲۶۰۷۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: خانه‌های خالی مسکن مهر هم مشمول مالیات می‌شوند و متقاضیان باید در واحدهای خود ساکن شوند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ زنی عمرانی شهر جدید پردیس به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی دیگر از وعده‌های تکمیل زیربناها و روبناها در پروژه‌های مسکن مهر محقق شد، افزود: با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید ما توانستیم بخش عمده‌ای از پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر را به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: امروز ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه را به بهره برداری رساندیم و ساخت یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی جدید را هم آغاز کردیم.

اسلامی ادامه داد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو پردیس برای بهبود و افزایش کیفیت و تصفیه فاضلاب‌ها امروز افتتاح شد و علاوه بر آن تعدادی پروژه‌های عمرانی دیگر از جمله کلانتری، کارگاه‌ها و فضای سبز را هم که مردم در این مناطق احتیاج داشتند، به بهره‌برداری رساندیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر پردیس به‌عنوان پایتخت مسکن مهر در کشور نام‌گذاری شده‌ است، گفت: ما توانستیم پروژه‌های مسکن مهر را که در گذشته با بحران بسیار زیادی از جمله بحران مالی مواجه بودند، از بحران خارج کنیم.

اسلامی توضیح داد: ۷ هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام در این شهر هزینه‌ شده است که به‌طور مثال برای احداث دیوار حائل در طول مسیر چالوس تا بابلسر به میزان ۱۲۰ کیلومتر این شرکت چندین میلیارد تومان هزینه کرده‌ است.

این مقام مسئول گفت: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای انتقال فاضلاب هم از دیگر پروژه‌های عمرانی بود که با همکاری سایر دستگاه‌ها آن هم به بهره‌برداری رسید.

۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف بهره‌برداری می‌شوند
اسلامی توضیح داد: به‌زودی ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که ۷ هزار واحد آن در شهر پردیس افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چندین شهر کشور طرح مسکن ملی را آغاز کرده‌ایم، افزود: در یک مرحله ۱۱ هزار واحد را به بهره‌برداری رساندیم و در آینده نزدیک هم ۲۰ هزار واحد مسکن ملی را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جریان آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر به‌سرعت ادامه دارد و در هر ماه یک پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه مسکن ملی با آورده خود مردم ساخته می‌شود و دولت بعدی در اجرای این پروژه‌ها نقشی ندارد، گفت: اگر مردم آورده خود را به‌موقع واریز کنند، ما هیچ مشکلی برای افتتاح و تکمیل این واحدها نخواهیم داشت.

اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در همین دولت به اتمام می‌رسد، بیان کرد: تنها برخی از پروژه‌های مسکن مهر که در تملک تعاونی بوده و مشکل قضایی داشته، باقی مانده که با بخش تعاونی‌ها در حال رایزنی هستیم که مشکل آن‌ها هم برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در شهر پردیس مردم برای تعدادی از واحدها پول واریز کرده بودند، اما سامانه بسته بود و امکان ثبت‌نام برای آن‌ها وجود نداشت و این یکی از گرفتاری‌های متقاضیان در مسکن مهر بود که خوشبختانه آن را هم برطرف کردیم و امیدواریم حداکثر تا پایان سال این واحدها به بهره برداری برسند.

صدور مجوز ساخت متروی پردیس به‌زودی
وی با اشاره به اینکه سازمان محیط‌ زیست قرارداد و مجوز ساخت متروی پردیس را به‌زودی ارائه می‌دهد، افزود: تفاهم نامه ساخت متروی پردیس به امضا رسیده و عملیات تجهیزات کارگاه هم با حضور پیمانکاران آغاز شده‌ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان مسکن مهری که واحدهایشان به اتمام رسیده، باید هرچه زودتر واحدهای خود را تحویل بگیرند و ما انتظار داریم سازمان امور مالیاتی اقدام به اخذ مالیات از واحدهایی که معرفی شدند انجام دهد، اظهار کرد: ما حدود یک میلیون و سیصد هزار واحد خانه خالی را معرفی کردیم و اظهارنامه مالیاتی باید برای آن‌ها ارسال شود و هر فردی که مشمول پرداخت مالیات است، باید مالیات از آن‌ها اخذ شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مسکن مهر مالیات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز